دوره‌ نخست مرکز تخصصی فقه و اصول در اهواز آغاز شد
کد خبر: 3862312
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

دوره‌ نخست مرکز تخصصی فقه و اصول در اهواز آغاز شد

گروه معارف ــ فعالیت علمی مرکز تخصصی فقه و اصول در مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز آغاز شد.

فعالیت علمی مرکز تخصصی فقه و اصول در اهواز آغاز شد

حجت‌الاسلام سید‌محمدرضا حسن‌زاده، مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از شروع فعالیت علمی مرکز تخصصی فقه و اصول در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: برای اولین بار است که در استان خوزستان چنین مرکزی تشکیل شده و اولین برنامه این مرکز تخصصی، پذیرش طلاب در سطح دو (پایه هفتم تا دهم) است.

وی اظهار کرد: علاوه بر کلاس‌های فقه و اصولی که به‌صورت عمومی در حوزه برگزار می‌شود، طلاب موظفند در درس مشاوره این کلاس‌ها هم شرکت کنند. در این جلسات، طلاب باید هر آنچه را که آموخته‌اند به استاد مشاور ارائه دهند. دوره‌های تکمیلی برای فقه و اصول، برگزاری کلاس‌های قواعد فقهی، دوره‌های علم رجال، دوره‌های آشنایی با احادیث و روایات نیز در برنامه‌های مرکز پیش‌بینی شده تا به این وسیله پایه 7 تا 10 مرکز دارای غنای علمی شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه امسال اولین گروه در مرکز تخصصی فقه و اصول پذیرش شده‌اند و دوره‌ آموزشی آن‌ها در حال اجراست، ادامه داد: در دوره نخست شش طلبه از اهواز پذیرش شده‌اند. این دوره مانند برنامه‌های عادی حوزه، 4 ساله است؛ با این تفاوت که مرکز در طول سال حتی در تابستان نیز برای طلبه‌ها برنامه دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز گفت: حجت‌الاسلام علی کیانی، مدیر این مرکز تخصصی است که نه سال در مراکز تخصصی قم تحصیل کرده است. تلفیقی از برنامه‌های مراکز تخصصی قم در این مرکز اجرا می‌شود و تفاوتی با مراکز قم ندارد.

وی در پایان بیان کرد: هدف ما این است که حوزه خوزستان از جهات علمی ارتقای بهتری پیدا کند. حال که این حرکت آغاز شده از استادان سطوح عالی برای تدریس و مشاوره تقاضای کمک داریم.

انتهای پیام
captcha