اگر قرآن را زنده کنیم همه چیز داریم
کد خبر: 3864055
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

اگر قرآن را زنده کنیم همه چیز داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام قرائتی اظهار کرد: اگر قرآن را زنده کنیم، همه چیز داریم و نیازی به تبلیغات، رادیو، تلویزیون نیست.

قرائتی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز شنبه 23 آذرماه در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان روستائیان و عشایر کشور که امروز به میزبانی شهر منتطران دزفول برگزار شد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم کار فرهنگی انجام دهیم نیازی به برگزاری این گونه جشنواره ها و مراسم و هزینه های زیاد نیست. همین که بتوانیم آیات قرآن را به زبان ساده به مخاطب انتقال دهیم، اثرگذاری بالایی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اینکه گفته می شود، امام عصر(ع) سیصد و سیزده یار دارد به این معنا است که کارها و امور با این تعداد مدیر پیش می رود و نیازی به این همه مدیر و پست در ادارات مختلف وجود ندارد.
 
قرائتی در ادامه به بیان مصادیق بندگان صالح خدا پرداخت و گفت: ما در نماز به بندگان صالح خدا سلام می فرستیم، اولین سلام ما به یاران حضرت مهدی(ع) است چرا که در قرآن آمده بندگان صالح حکومت آخر الزمان را خواهند داشت. گروه دیگر که این سلام شامل حال آنها می شود، کسانی هستند که دشمن را عصبانی و غضبناک می کنند.

این مفسر قرآن ادامه داد: موشک ها، پهپادها و اختراعات جوانان، ورزشکاری که با اسرائیلی ها مسابقه نمی دهد و هر حرکتی که خشم دشمن را به دنبال داشته باشد، مصداق عمل صالح است، اما امتی که تاجرش رباخوار و عوام آن ترسو باشد و دانشمندش قانون را عوض کند مورد غضب خدا قرار می گیرد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: اگر قرآن را زنده کنیم همه چیز داریم و نیازی به تبلیغات، رادیو، تلویریون، و جشنواره و ... نیست. اگر دست ما به قرآن باشد هیچ گاه دچار افسوس نمی شویم.
 
قرائتی در ادامه مسئولان فرهنگی و مجریان این جشنواره را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسئولان این برنامه کار خود را به نحوی پیش برند که مخاطبان آنها جوانان باشند. باید به سراغ نسل نو رفته و آنها را دریابند.

انتهای پیام
captcha