طرح تحیت با تکریم «حجت‌الاسلام شهیدی‌پور و شهریار پرهیزکار» برگزار شد/ دیدار با خانواده‌های «رنجبر و علامی»
کد خبر: 3865089
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
روز گذشته با سفر تعدادی از قرآنیان به قم؛

طرح تحیت با تکریم «حجت‌الاسلام شهیدی‌پور و شهریار پرهیزکار» برگزار شد/ دیدار با خانواده‌های «رنجبر و علامی»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اساتید و مدیران امور قرآنی کشور روزگذشته با حضور در منزل چهارتن از اساتید پیشکسوت قرآنی کشور ساکن در شهر قم، مقام ایشان را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ چندی پیش و در ابتدای ماه جاری، اساتید، پیشکسوتان و مدیران قرآنی کشور در قالب طرح «تحیت» در منزل «حبیب صحاف»، خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشور حضور یافته و مقام ایشان را تکریم کردند که این دیدار و نیز طرح قرآنی تحیت با استقبال فراوان جامعه قرآنی کشور روبه‌رو شده است.

پس از برگزاری این دیدار، اعضای شورای برنامه‌ریزی طرح در محل خبرگزاری ایکنا دور هم جمع شده و پیشنهاداتی را برای هرچه بهتر برگزار شدن طرح، مطرح کرده و به تصویب رساندند. در این مصوبات بر ضرورت تکریم و سرکشی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی در سراسر کشور و تعیین سازوکار دقیق انتخاب این افراد، تهیه و تنظیم نظام‌نامه‌ای برای برنامه‌ریزی دقیق، مشخص شدن دستگاه متولی این طرح، تعیین بسته‌ای از حمایت‌های مادی و معنوی به منظور تجلیل از پیشکسوتان، مشخص شدن نوع همکاری هر دستگاه قرآنی با این طرح، بهره‌مندی از کمک خیران، انجام مذاکرات حضوری با دیگر دستگا‌ه‌های فرهنگی کشور برای گسترش بسته حمایتی از پیشکسوتان و پیگیری مطالبات مادی و معنوی ایشان تأکید شد.

در همین راستا، جمعی از مدیران نهادهای قرآنی و اساتید کشورمان طی روز گذشته، 28 آذرماه در قالب طرح «تحیت» در منزل چهار تن از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور که در قم ساکن هستند، شامل دیدار با خانواده‌های مرحوم ابوالفضل علامی و مرحوم عباس رنجبر، همچنین دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی و شهریار پرهیزکار، حافظ کل، قاری و داور مسابقات بین‌المللی، حضور یافته و مقام ایشان را تکریم کردند.

در این دیدارهای صمیمی که محمدعلی خواجه‌پیری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدرضا پورمعین، محمدتقی میرزاجانی و سیدمحمدجواد شوشتری حضور داشتند، تعدادی از اساتید شهر قم ازجمله محمدعلی دهدشتی، حیدر کسمایی و... گروه را همراهی می‌کردند. همچنین حجج اسلام غفاری، رئیس مرکز قرآن آستان حضرت معصومه(س) و رضایی به نمایندگی از طرف مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و ابوالقاسم رئیسی، مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی نیز در این جمع حضور داشتند.

تشرف به حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهاسلام، اقامه نماز ظهر و عصر در این مکان نورانی و توفیق صرف نهار در جمع میهمانان سفره غذای حضرت و برگزاری جلسه‌ای کوتاه در محل مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آشنایی با فعالیت‌های این مرکز از برنامه‌های جانبی حضور این جمع در شهر قم بود.

رد نشود/////تکریم پیشکسوتان قرآنی در قالب طرح «تحیت»/ «علامی، رنجبر، شهیدی‌پور و پرهیزکار» تجلیل شدند

به گزارش ایکنا در منزل مرحوم ابوالفضل علامی بر اینکه این استاد، تقوای در تلاوت داشت و متخلق به اخلاق قرآنی بود تأکید شد. در منزل مرحوم عباس رنجبر در جمع خانواده ایشان از وی به عنوان استادالاساتید استان قم یاد شد. بسیاری از اساتید قرائت قرآن شهر قم از شاگردان استاد رنجبر بوده‌اند، ازجمله مرحوم علامی نیز افتخار شاگردی ایشان را داشته است. همچنین در منزل حجت‌الاسلام شهیدی‌پور، با شوخ‌طبعی ایشان فضای بسیار صمیمی ایجاد شده بود و خاطرات شیرینی بیان شد و وی را دائرةالمعارف قرآنی نامیدند و شهریار پرهیزکار نیز از اینکه در مسابقات ایران، قرائت تحقیق بر حفظ قرآن ارجحیت دارد ـ برخلاف دیگر کشورهای اسلامی ـ به ویژه در بخش اهدای جوایز نقد داشتند.

ایکنا، تنها خبرگزاری تخصصی قرآن با همکاری شورای عالی قرآن و مشارکت تعداد دیگری از نهادهای قرآنی کشور ازجمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن خادمان قرآن کریم، سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی، طرح «تحیت» را با هدف تکریم و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان اجرا می‌کند که در این طرح به فراخور زمان، جمعی از مدیران نهادهای قرآنی، همچنین اساتید با حضور در منزل یکی از پیشکسوتان نسبت به مقام آن معلم قرآن ادای احترام خواهند کرد. لازم است در اینجا از همکاری مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می‌شود، شبکه قرآن و معارف سیما نیز به ضبط این دیدارها برای پخش از رسانه ملی اقدام کرد، همچنین گزارش کامل این دیدارها طی هفته آتی در سایت ایکنا منتشر می‌شود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

گزارش از مجتبی افشار

انتهای پیام
captcha