خدمت‌رسانی کانون «ثارالله» گتوند در مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3871834
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

خدمت‌رسانی کانون «ثارالله» گتوند در مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مسئول کانون‌های مساجد و مؤسسات قرآنی گتوند از خدمت‌رسانی موکب کانون فرهنگی ـ هنری ثارالله شهرستان گتوند در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

خدمت‌رسانی کانون ثارالله گتوند در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

امین علی‌خانی، مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گتوند در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اعلام کرد: کانون ثارالله(ع) روستای دشت‌بزرگی، تنها کانون موکب‌دار اربعین شهرستان گتوند است که با جمع‌آوری 200 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی مساجد، موکبی جهت تقسیم ارزاق و خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان آماده کرده است.

وی با اشاره به وضعیت مردم سیستان و بلوچستان و نیاز آنها به خدمات بیشتر گفت: این موکب امروز 25 دی‌ماه عازم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

علی‌خانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دیگر کانون‌های مساجد گفت: با راه‌اندازی سامانه فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران) کانون‌های مساجد شهرستان نیز نسبت به ثبت برنامه‌ها و فعالیت‌های خودر در این سامانه اهتمام بیشتری دارند. تاکنون فعالیت‌های 41 کانون شهرستان گتوند در سامانه فهما ثبت شده است و تمامی کانون‌ها امتیازی حدود 8000 تا 9000 کسب کرده‌اند.

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گتوند افزود: فعالیت‌ این کانون‌ها شامل جلسات آموزش قرآن کریم، طرح خانه نور، طرح تلاوت نور و سایر کارهای فرهنگی و هنری است.

علی‌خانی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرا در سطح شهرستان، طرح خانه نور است. در این طرح که توسط 25 کانون به صورت دوره‌ای در منازل به قرائت قرآن می‌پردازند. هدف از این طرح آشنایی هر چه بیشتر با قرائت صحیح قرآن و ارتباط مردم با کانون‌های مساجد و مؤسسات قرآنی است.

انتهای پیام
captcha