تأثیر دین در قصه‌نویسی بررسی شد
کد خبر: 3874762
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

تأثیر دین در قصه‌نویسی بررسی شد

گروه فرهنگی ــ نشست «تأثیر دین در قصه‌نویسی» از سوی انجمن داستان شوشتر با بررسی کتاب «کشتی پهلو گرفته» اثر سیدمهدی شجاعی تشکیل شد.

اانجمن داستان شوشترمینه گل‌زاده، مسئول انجمن داستان شوشتر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به برگزاری نشست تأثیر دین در قصه‌نویسی از سوی این انجمن گفت: در این نشست که روز گذشته، دوشنبه 7 بهمن‌ماه تشکیل شد، کتاب «کشتی پهلو گرفته» مورد بررسی قرار گرفت. این کتاب اثری شاخص در ادبیات آیینی به قلم استاد سید مهدی شجاعی و روایتی منثور ازمصائب زندگی حضرت زهرا(س) و به زبان اطرافیان و بستگان وحتی خود حضرت فاطمه (س )است.

وی بیان کرد: در این نشست دو فصل از چهارده فصل این کتاب توسط اعضای حاضر در فرهنگسرای اندیشه شهرستان قرائت و پس از آن درباره زاویه دید و هنرنمایی نویسنده در فضاسازی، توصیفات و تعابیر کنایی درست و به جا صحبت شد. در این کتاب هر پرده به طور جداگانه دارای ابتدای جذاب و اوج به یاد ماندنی و پایان بندی تاثیرگذار است و به دلیل تاریخ نگاری دقیق آن و انطباقش با حافظه تاریخی ما همذات پنداری خوبی ایجاد می‌کند.

گل‌زاده در ادامه درباره تأثیر دین در قصه نویسی با بیان اینکه ادبیات اگر بخواهد راهنمای انسان به کمال و تعالی باشد و او را به سمت پیشرفت ببرد باید از دین کمک بگیرد، افزود: ارزش‌های دینی زمینه ساز تعالی و سعادت دنیوی و اخروی انسان‌هاست. استفاده از زبان داستان و قصه از کارآمدترین روش‌ها در انتقال و توسعه ارزش‌ها است. این موضوع نشان می‌دهد فهم تجربه‌های دینی در قالب روایت برای مردم باور پذیرتر است.

مسئول انجمن داستان شوشتر گفت: بنابراین هم دین می‌تواند به ادبیات تعالی و معنا ببخشد و هم ادبیات می‌تواند تعالیم دین را درقالبی مناسب ارائه بدهد. هدف قصه و داستان، رشد انسان و یاری او در ارتباط با معبود و تذکر بُعد معنوی زندگی است که می‌توان با کمک تکنیک‌های جذاب ادبی آن را به مخاطبان انتقال داد.

انتهای پیام
captcha