جمهوری اسلامی الگوی ملت‌های آزادی‌خواه است
کد خبر: 3874848
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

جمهوری اسلامی الگوی ملت‌های آزادی‌خواه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سازمان بسیج عشایر با بیان اینکه آمریکا به خیال خودش می‌تواند مقابل پیشروی انقلاب اسلامی بایستد، گفت: نظام جمهوری اسلامی برای همه مردمانی که دارای ایدئولوژی هستند و بر اساس فطرت انسانی به دنبال آزادی می‌گردند، الگو خواهد بود.

جمهوری اسلامی الگوی ملت‌های آزادی‌خواه است

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار نصرت‌الله سیف، فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور در یادواره شهدای عشایر استان خوزستان که امروز، 8 بهمن‌ماه در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های عشایر خوزستان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: استان خوزستان یک جنگ جهانی را پشت سر گذاشت و با سرافرازی پاسخ همه دشمنی‌های دنیا را داد.

وی با بیان اینکه خوزستان فقط محدود به جغرافیای استان خود نیست و اکنون به زیارتگاه همه مسلمانان جهان و اقامتگاه همه آزادی‌خواهان دنیا تبدیل شده است، به دشمنی آمریکا در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بزرگان ایل و طوایف عشایر باید به جوانان وضعیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شوند. رسیدگی رژیم طاغوت محدود به تعدادی از شهرهای بزرگ کشور بود. همه شهرهای کشور و روستاها با مشکل جاده، آب آشامیدنی، درمانگاه، مدرسه، دانشگاه، مخابرات، مواجه بودند. 26 درصد آمار باسوادان مردم ایران بود. تمام پزشکان کشورمان یا بنگلادشی بودند یا فیلیپینی. جوانان اینها را نمی‌دانند. ما و بسیاری از بزرگان نتوانستیم این وضعیت را به آنها منتقل کنیم.

سیف با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام دنیا به دو ابرقدرت آمریکا و شوروی تقسیم شده بود، افزود: زمانی که ایران زیر سلطه آمریکا قرار داشت، 86 هزار مستشار آمریکایی برای امور دفاعی و نظامی بر کشور حاکم شدند و سفیر آمریکا در ایران مسائل مدیریتی و سیاسی را هدایت می‌کرد.

فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور ادامه داد: وقتی که انقلاب اسلامی از سوی امام راحل برنامه‌ریزی شد، آمریکا و شوروی سابق نسبت به این موضوع حساس شدند چون رهبر انقلاب اسلامی مرجع تقلید و روحانی بود، شعار او «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی» بود و می‌دانستند اگر نظام جمهوری اسلامی پیروز شود، ابرقدرت سومی پیدا می‌شود که پایه‌های استکبار جهانی را به لرزه درمی‌آورد. به همین دلیل از همان روز اول تمام تلاششان را برای عدم پیروزی انقلاب اسلامی به کار بردند. از برنامه‌ریزی برای ترور امام خمینی(ره) در ترکیه، نجف، فرانسه، فرودگاه، خیابان‌های تهران و بهشت زهرا اما چون انقلاب اسلامی معجزه خداوند بود موفق نشدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی خود را ادامه داد و راه‌حل مقابله با پیشروی نظام اسلامی را در نفوذ دیدند، تصریح کرد: فرد نفوذی آنها بنی‌صدر بود. صدام با 12 لشکر آماده حمله به ایران بود. نیروهای نظامی به بنی‌صدر به عنوان فرمانده نیروهای نظامی وقت هشدار دادند اما او نمی‌پذیرفت. جنگ تحمیلی توطئه دیگر دشمن بود. در عربستان جلسه‌ای با حضور نمایندگان آمریکا، انگلیس، شوروی، فرانسه و آلمان و برخی از سران کشورهای مرتجع منطقه تشکیل شد تا صدام را به حمله علیه کشورمان ترغیب کنند. صدام حسین به عنوان یک جنایتکار به شرط تأمین سلاح و حمایت آنها از استفاده او از سلاح‌های غیرمتعارف این موضوع را پذیرفت.

سیف افزود: قبل از 31 شهریور سال 59 مرزهای ما با 700 عملیات شناسایی، گروگان‌گیری و خمپاره‌اندازی تهدید می‌شد. قبل از 31 شهریور سال 59 استان‌های خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی، هفت هزار شهید را تقدیم اسلام کردند. آنجا بود که عشایر ما با جان و سلاح خود در مقابل رژیم بعث صدام ایستادند، خون دادند تا دیگر رزمندگان به کمک آنها آمدند. از افتخارات عشایر تقدیم 10 هزار شهید است. عشایر مرد میدان فتح سنگرهای دشمن و پاسخگویی به پاتک‌های آنها بودند.

فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور با اشاره به اینکه دشمن جنگ فرهنگی را بر علیه کشور ما تحمیل کرد اما موفق نشد، گفت: عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در دوران تحریم اقتصادی علیه کشور ما هستند. آنها به نحواحسن مایحتاج کشور را تأمین کردند و اکنون هم تمام توطئه‌های سیاسی دشمن را صادقانه و ولایت‌مدارانه خنثی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه خوزستان در راه ایستادگی برای انقلاب و اسلام از جان و مال خود دریغ نکرده است، گفت: مسئولان هم با تمام وجود هیچ چیز را از مردم خوزستان دریغ نکنند. مسئولان ما باید بدانند صندلی‌هایی که به عنوان مسئول این نظام اسلامی بر آن تکیه زده‌اند، امانت خون فرزندان شهید، خانواده شهدا و نتیجه ایثارگری آزادگان و رزم رزمندگان است.

سیف بیان کرد: توطئه‌های دشمن تمام‌شدنی نیست چون آنها از جمهوری اسلامی ضربه خوردند. شوروی به دست جمهوری اسلامی از هم پاشید چراکه جمهوری اسلامی برای مردم شوروی سابق الگو شد و نظام اسلامی برای همه مردمانی که دارای ایدئولوژی هستند و بر اساس فطرت انسانی به دنبال آزادی می‌گردند، الگو خواهد بود.

فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور خطاب به بزرگان طوایف و عشایر گفت: آمریکا به خیال خودش می‌تواند مقابل پیشروی انقلاب اسلامی بایستد. آمریکا اکنون 36 پایگاه نظامی دور تا دور جمهوری اسلامی ایجاد کرده است و ما خوشحالیم، چون راه زیادی را برای رسیدن به آمریکا باید می‌پیمودیم. اما اکنون آنها در تیررس ما هستند و مطمئن باشید اگر این کارهای احمقانه را ادامه دهد خسارتی می‌بیند که دانشگاه‌ها در سال‌های آینده بلایی را که رزمندگان جمهوری اسلامی بر سر آمریکا آوردند را تدریس ‌کنند.

انتهای پیام
captcha