بیانیه هیئت داوران مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 3875216
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

بیانیه هیئت داوران مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم قوه قضائیه بیانیه پایانی هیئت داوران این دوره از رقابت‌ها قرائت شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اختتامیه مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم قوه قضائیه امروز، 10 بهمن‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد كه در این مراسم بیانیه پایانی هیئت داوران این دوره از مسابقات قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

« إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ وَیبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِیرًا؛ قطعا این قرآن به [آیینى] كه خود پایدارتر است راه مى ‏نماید و به آن مؤمنانى كه كارهاى شایسته مى كنند مژده مى‏ دهد كه پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود» (آیه 9 سوره اسراء)

اکنون‌که با تأییدات خداوند متعال وتوجهات حضرت ولیعصر(عج) ندای روح‌بخش قرآن کریم در قالب مسابقاتی وزین همراه بارقابتی معنوی تحت عنوان«هفتمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضاییه یادبود شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی» درشیراز- سومین حرم اهل بیت(ع)- طنین‌انداز شده است، هیئت داوران این دوره از مسابقات با سپاس از خداوند قادرحکیم در خصوص برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی، مواردی را به استحضار می‌رساند:

۱- این دوره از مسابقات در حالی به اتمام رسید که شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی مسابقات در ابعاد مختلف از جمله حضور حافظان، قاریان و مرتلین و موذنین گرامی از استان‌های مختلف کشور و از میان کارکنان و خانواده محترم دستگاه قضایی و همچنین حضور داوران ممتاز و بین‌المللی.

۲- یکی ازویژگی‌های این دوره، نظارت سیار و موثر بر روند برگزاری و داوری و رسیدگی به موقع و پاسخگویی به متسابقین عزیز بود که با حضور اعضای محترم کمیته فنی مسابقات محقق شد و برنامه‌ریزی و نظم این کمیته و هماهنگ با سایر کمیته‌های مسابقات باعث برگزاری مطلوب این دوره گردید.

۳-معاونت فرهنگی قوه با بررسی و پایش تمامی اقدامات موثر کمی و کیفی آموزشی و ترویجی و با نگاه به گسترش و توسعه مخاطبان نسبت به معرفی استان برتر اقدام نموده است.

۴- هیات داوران ضمن تاکید بر برگزاری کیفی تر این مسابقات درسالهای آینده وقدردانی از حمایتهای ریاست عالیه قوه قضاییه و معاونت محترم فرهنگی قوه، درراستای منویات مقام معظم رهبری پیشنهاد می نماید: بابرگزاری کارگاههای آموزشی تفسیر وروش برداشت ازقرآن، مهارتهای سبک زندگی قرآنی درحاشیه مسابقات وهمچنین کارگاه آموزشی برای متسابقین حداقل سه ماه قبل از اعزام به مسابقات موجبات تقویت معنوی وفنی متسابقین فراهم گردد.

۵. هیئت داوران این دوره از مسابقات، ضمن قدردانی از کلیه مسئولین و دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی ستادی و استانی که ازماه‌ها قبل با تلاش‌های بی دریغ خود شرایط برگزاری این دوره را فراهم‌ نمودند، سپاس ویژه خود را به رئیس کل محترم دادگستری استان فارس و مسئولین و اعضای محترم کمیته‌های مختلف برگزاری مسابقات به جهت میزبانی شایسته تقدیم می‌نماید و در پایان با آرزوی سلامتی و توفیق برای قرآنیان عزیز و میهمانان گرامی، از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم تا این تلاش‌ها را ذخیره آخرت همگان قرار دهد.

بنا بر این گزارش، در این مرحله از مسابقات ۱۶ نفر از داوران ملی و بین‌المللی كشور به قضاوت پرداختند كه ۸ نفر داور در بخش بانوان و ۸ نفر داور در بخش آقایان در رشته‌های مختلف حضور داشتند.
داوران بانوان شامل ملیحه اسحاق نژاد، داور صوت؛ سمیه حاجعلی، داور لحن؛ محبوبه کاتب، داور تجوید؛ مرجانه نیاورانی، داور تجوید؛ خیریه عچرش، داور وقف و ابتدا زهرا افخمی، داور حسن حفظ و وقف ‌و ابتدا؛ مرضیه فیروززاده، داور لحن و وحیده گنبدی، داور صوت بودند.
در بخش داوری آقایان نیز اساتیدی چون محمود لطفی‌نیا، داور لحن؛ مهدی دغاغله، داور صوت؛ رضا دیانت، داور حسن حفظ و وقف و ابتدا؛ قاسم مقدمی، داور صوت؛ محمدباقر ماهانی، داور تجوید؛ امیرفتح‌پور، داور تجوید؛ محمدرضا حاج اسماعیلی، داور وقف و ابتدا؛ عباس هاشمی، داور لحن حضور داشتند.

مسئول هماهنگی هیئات داوران در دو بخش بانوان و آقایان كه ۴ گروه داوری را در همه رشته‌ها به عهده دارد، با عطاءالله امیدواری، یكی از قاریان برجسته استان فارس بود. 
همچنین لیلی رشیدی، یكی از فعالان قرآنی برجسته استان فارس در بخش بانوان و مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن كریم كشورمان در بخش آقایان به‌عنوان ناظر این دوره از مسابقات به نمایندگی از ستاد عالی مسابقات قرآن كشورمان حضور داشتند.
یادآور می‌شود، مسئولیت كمیته فنی این دوره از مسابقات نیز به عهده قاضی وحید سروستانی، قاری برتر قوه قضائیه بود.

انتهای پیام
captcha