تهیه بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی خوزستان با مشارکت صداوسیما و ایکنا
کد خبر: 3876365
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مدیرکل صداوسیمای خوزستان تأکید کرد:

تهیه بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی خوزستان با مشارکت صداوسیما و ایکنا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با تأکید بر تهیه مجموعه بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی در همه زمینه‌ها با مشارکت صداوسیمای مرکز استان و خبرگزاری ایکنا، گفت: در حوزه قرآن باید انسجام بیشتری داشته باشیم صداوسیما آمادگی دارد که در زمینه فعالیت‌های قرآنی، محوریتی در استان ایجاد کند تا از کارهای جزیر‌ه‌ای پرهیز شود.

رحیمی

به گزارش ایکنا از خوزستان، مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، با حضور در تحریریه خبرگزاری ایکنا با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با محوریت دین اسلام به پیروزی رسید و امام راحل با بنیان‌های قرآن، مبانی این انقلاب را پایه‌گذاری کرد.

وی بیان کرد: برخی از شبکه‌های سازمان صدا و سیما وظیفه‌ای تخصصی همچون شبکه قرآن و رادیو معارف برعهده دارند. شبکه‌های استانی همانگونه که از نامشان مشخص است، مأموریتی درون استانی دارند که به معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در ابعاد مختلف بپردازند.

فعالیت‌های قرآنی معطوف به ماه رمضان نشود

رحیمی با بیان اینکه قطعاً استان خوزستان یکی از استان‌های مهم و تأثیرگذار کشور در عرصه قرآن کریم است، گفت: بر اساس قانون اساسی، زبان فارسی زبان رسمی کشورمان و زبان عربی زبان قرآن و معارف دینی است، بنابراین وظیفه همه ماست که به آن بپردازیم. با توجه به آن‌که ماه رمضان بهار قرآن است، برنامه‌های قرآنی متعددی در این ماه از سوی صداوسیمای مرکز خوزستان پخش می‌شود که پخش جزءخوانی و جمع‌خوانی قرآن کریم به صورت هر روزه و زنده از سیمای مرکز استان یکی از این برنامه‌ها است. در اندیشه ما نیست که فعالیت‌های قرآنی را فقط معطوف به ماه مبارک رمضان بدانیم بلکه این چنین برنامه‌ها را در ماه‌های دیگر سال هم پیگیری می‌کنیم. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به اینکه جمع‌خوانی و جزءخوانی قرآن در ماه رمضان دارای 2 ویژگی برجسته است، افزود: اولین نکته اینکه، این محافل قرآنی در همه شهرهای استان برگزار می‌شوند و آن را منحصر به چند شهرستان با قدمت و پیشینه مذهبی نکرده‌ایم. همچنین نکته دیگری که در این طرح برجسته است و برای شورای عالی قرآن هم مهم بود، تعداد قاریانی است که در آن حضور دارند؛ نزدیک به ۶۰ نفر از قاریان برجسته استان که مورد تأیید شورای عالی قرآن هم هستند در محافل جزءخوانی حضور دارند.

رحیمیوی با تأکید بر اینکه علاوه بر اهمیت دادن به موضوع تلاوت و قرائت قرآن، صداوسیمای مرکز خوزستان در عرصه تفسیر قرآن هم به تولید برنامه پرداخته است، تصریح کرد: این اقدام با مشورت علما و استادان دانشگاه در عرصه تفسیر قرآن صورت گرفته است؛ برنامه «ره‌توشه» با حضور حجت‌الاسلام بسی‌خاسته با محوریت بیان احادیث و و آیات قرآن کریم اجرا می‌شود. همچنین در آینده نزدیک برنامه‌ای تولید می‌شود که با حضور دکتر مهدی دغاغله همراه خواهد بود و در آن به بیان پیام‌های کوتاه قرآنی پرداخته خواهد شد. در گذشته هم در شب‌های جمعه، برنامه «نغمه‌های نورانی» پخش می‌شد که اکنون تعطیل شده اما برای آغاز سال جدید این برنامه را خواهیم داشت که با محوریت روخوانی قرآن کریم به پیش می‌رود. 

تهیه بانک اطلاعاتی قرآنی

رحیمی با تأکید براینکه دو بخش فارسی و عربی صدا و سیمای مرکز خوزستان به معرفی قاریان و فعالان قرآنی، از همه قومیت‌های استان خوزستان می‌پردازد، پیشنهاد داد: با توجه به اینکه استان خوزستان دارای مؤسسات، مکتب‌خانه‌ها و افرادی است که خود و خانه‌هایشان را وقف قرآن کریم کرده‌اند، مجموعه بانک اطلاعاتی با مشارکت صدا و سیما و خبرگزاری ایکنا، جمع‌آوری شود تا پرداختن به فعالان قرآنی در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان بیان کرد: ما نیاز داریم که در حوزه قرآن کریم انسجام بیشتری داشته باشیم. دوستان ما در ارشاد، ‌اوقاف، تبلیغات اسلامی و خبرگزاری ایکنا کارهایی انجام می‌دهند، اما اگر محوریتی ایجاد شود تا همه این کارها یکدست شود و جزیر‌ه‌ای عمل نکنیم در واقع قدرت قرآنی استان منسجم‌تر خواهد بود و ما در صدا و سیما آمادگی این کار را داریم.

انتهای پیام
captcha