اسامی قاریان خوزستانی تلاوت اذانگاهی رادیویی/ شورای قرآن تایید کند، ضبط آغاز می‌شود
کد خبر: 3876955
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

اسامی قاریان خوزستانی تلاوت اذانگاهی رادیویی/ شورای قرآن تایید کند، ضبط آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مهدی دغاغله از ارسال فهرست اسامی تعدادی از قاریان خوزستانی به شورای عالی قرآن به منظور کسب تأییدیه برای ضبط اذانگاهی در صدای مرکز استان خبر داد.

ععع

مهدی دغاغله، نماینده شورای عالی قرآن در استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته با شورای عالی قرآن و صدا و سیمای مرکز خوزستان، همچنین پیرو جلسه‌ای که با آقای مقدمی داشتیم هر دو به عنوان نمایندگان شورای عالی قرآن در خوزستان، فهرستی را به عنوان بهترین قاریان قرآن از سراسر استان خوزستان تهیه کردیم.

وی ادامه داد: این فهرست در حال ارسال به شورای عالی قرآن و کسب تأییدیه است. پس از این‌که اسامی این قاریان در فهرست ارسال شده از سوی شورا به تایید رسید، ضبط تلاوت‌ها برای بخش صدا یا همان رادیو آغاز می‌شود. این نکته را اضافه کنم که ضبط تلاوت برای سیما یا همان تلویزیون فرآیندی مشکل‌تر دارد و حتماً باید با حضور نمایندگان شورای عالی قرآن همراه باشد.

دغاغله گفت: البته تلاوت‌های اذانگاهی از رادیو بیشتر شنیده می‌شود و قاریان با آن بیشتر شناخته می‌شوند، چون در هنگام اذان تلاوت‌ها از بلندگوهای مساجد با ذکر نام قاری پخش می‌شوند، در صورتی که در تلویزیون حتماً شخص باید روبه روی گیرنده باشد.

مشاور قرآنی صداوسیمای مرکز خوزستان افزود: به محض اینکه تأییدیه اسامی قاریان از سوی شورای عالی قرآن برسد شروع به ضبط تلاوت‌ها با حضور من یا آقای مقدمی می‌کنیم.

وی قاریانی که نامشان به شورای عالی قرآن فرستاده شده است را به این شرح معرفی کرد: قاسم مقدمی، سید جاسم موسوی، سید فواد شوکاوی، سید عباس موسوی، سید جعفر ملبوب، صالح دغاغله، علی حزبیان، مجید آذربو، عدنان مومنین، علی زمانی راد، ناصر دغاغله، حامد کرم الله چعب، عیسی علوانی و مهدی سیاحی.

دغاغله در پاسخ به این پرسش که چرا نام برخی از حافظان و قاریان شرکت‌کننده در طرح جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در این فهرست وجود ندارد، گفت: تعدادی از آن حافظان و قاریان تاییدیه شورای عالی قرآن را برای اجرای قرائت ترتیل دارند. در اجرای تلاوت اذانگاهی ملاک قرائت تحقیق است. همچنین یکی دیگر از ملاک‌هایی که قاری باید از آن برخوردار باشد کسب رتبه برتر استانی در رشته تحقیق است.

انتهای پیام
captcha