مالزی به دنبال مدال طلای غذای حلال در المپیک 2020
کد خبر: 3879276
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳

مالزی به دنبال مدال طلای غذای حلال در المپیک 2020

مالزی قصد دارد با تولید و صادرات انواع غذاهای حلال برای ورزشکاران و تماشاچیان مسلمان حاضر در المپیک 2020 توکیو، سهم عمده‌ای از بازار غذای حلال این رویداد بزرگ را در اختیار بگیرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، یک کارخانه کوچک در پایتخت مالزی در حال آماده‌سازی هزاران وعده غذایی آماده حلال است. این غذاها از برنج سرخ شده تا مرغ بریان، برای بزرگترین رویداد ورزشی سال 2020، به ژاپن ارسال می‌شود.
 
انتظار می‌رود شرکت‌های مواد غذایی مالزی که بیشتر جمعیت آن مسلمان است، برنده بزرگ هجوم مسافران مسلمان حاضر در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ژاپن باشند.
 
«احمد حسینی حسن»، رئیس شرکت MyChef که تهیه‌کننده غذا در کوالالامپور است، می‌گوید: این رویداد، یک بستر و فرصت بزرگ برای ما است. وی افزود: قصد ما این نیست که وارد ژاپن و سپس خارج شویم؛ ما باید برای دراز‌مدت در آنجا بمانیم.
 
مالزی می‌خواهد از این بازی‌ها به عنوان سکویی برای تقویت صادرات حلال خود که شامل مواد غذایی و آرایشی است، استفاده کند و صادرات حلال خود را به 12 میلیارد دلار در سال جاری برساند. این کشور در سال 2018 کالاهای حلال به ارزش 604 میلیون دلار به ژاپن صادر کرد که 90٪ آن مواد و محصولات غذایی بود.
 
مالزی تنها کشوری است که برای عرضه غذای حلال با توکیو برای این بازی‌ها به توافق رسیده است.
 
تجارت حلال مالزی از کشورهای غیرمسلمان مانند ایالات متحده، چین و برزیل عقب مانده است. براساس اطلاعات شرکت تحقیق بازارها مستقر در دوبلین، پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی حلال تا سال 2023 به 2.6 تریلیون دلار یعنی تقریباً دو برابر سال 2017 برسد.
 
 به نظر می‌رسد ژاپن امسال رکورد 40 میلیون گردشگر را خواهد شکست و مالزی تخمین می‌زند که 8 میلیون نفر از این گردشگران، مسلمان خواهند بود.
انتهای پیام
captcha