زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند
کد خبر: 3879515
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸

زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند

شهردار ابهر با اشاره به اینکه نقش زن در اسلام صرفا مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده‌تری قرار دارد، گفت: زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند.

زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زندبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا ذوالقدری‌ها، شهردار ابهر ، عصر دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری ابهر با تبریک هفته زن، گفت: بیان جایگاه رفیع مادران قطعا در کلمات نمی‌گنجد و ما توانایی به جای آوردن دین مان نسبت به آنها را نداریم.

وی با اشاره به نقش مهم بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه، گفت: سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر ابهر از قشر بانوان هستند که این امر وظیفه آنان را در قبال قشر بانوان در ابعاد مختلف رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیشتر می‌کند.

ذوالقدری‌ها تصریح کرد: زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند و با استفاده از پایگاه اجتماعی مختلف نقش‌های گوناگونی را عهده‌دار می‌شود که در نهایت منجر به ترویج عدالت خواهد شد.

وی با بیان این‌که در دین مبین اسلام به جایگاه و شخصیت زن توجه زیادی شده است و نقش زن در اسلام صرفا مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده‌تری قرار دارد، ادامه داد: بر اساس آموزه­‌های دین مبین اسلام، زن جایگاهی رفیع در نظام هستی دارد و از دامن زن مرد به معراج می­‌رود.

در ادامه این جلسه نیز سید نعمت‌الله نجیب‌حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: اهمیت منزلت و شأن مادران به اندازه‌ای است که در روایات و احادیث متعددی بر آن اشاره شده و اگر در میان ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام زنان حضور ندارند، نشانگر جایگاه بالای زنان است چون این پیامبران تربیت،یافته و فرزندان مادرانی هستند که بهشت زیر پای آنهاست .

وی با اشاره به این‌که نقش و اهمیت جایگاه زنان و همسران در جامعه بر اساس بنیان خانواده بنا نهاده شده است، ادامه داد: رکن اصلی و پایدار و ماندگار خانواده مادر است و افرادی همانند سردار سلیمانی و شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ نماد بارز این ادعا هستند.

انتهای پیام
captcha