بهبهان میزبان ۱۱۰۰ دانش‌آموز در جشنواره قطبی قرآن می‌شود
کد خبر: 3879574
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

بهبهان میزبان ۱۱۰۰ دانش‌آموز در جشنواره قطبی قرآن می‌شود

کارشناس قرآنی اداره آموزش و پرورش بهبهان اعلام کرد: این شهرستان به عنوان قطب ۲ در اسفندماه میزبان ۱۱۰۰ دانش‌آموز در مرحله قطبی جشنواره قرآنی است.

بهبهان میزبان 1100 دانش‌آموز در مرحله قطبی جشنواره قرآنی می‌شود

محمد مرادی، کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان بهبهان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اعلام اینکه 1000 دانش‌آموز بهبهانی در مرحله شهرستانی این مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند،‌ گفت: از این تعداد 98 دانش‌آموز برای حضور در مرحله قطبی برگزیده شد که 48 نفر پسر و 40 نفر دختر هستند.

وی اظهار کرد: این مسابقات در 12 عنوان رشته شامل حفظ عمومی، حفظ ویژه، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، مداحی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، احکام، انشای نماز و انشای امام زمان(عج) در 13 و 14 بهمن‌ برگزار شد.

مرادی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ کارگاه‌های آموزشی دارالقرآن امام علی(ع) گفت: همزمان با هفته قرآن در آذرماه، این کارگاه‌ها به منظور شناسایی استعدادهای برتر و همچنین ارتقای سطح مهارت شرکت‌کنندگان در رشته‌های یاد شده، هفته‌ای دو جلسه برگزار شدند و همچنان به منظور آماده‌سازی نفرات برگزیده جهت حضور در مرحله قطبی ادامه دارند.

وی با اعلام اینکه شهرستان بهبهان به عنوان قطب دو، میزبان 1100 دانش‌آموز از شهرهای رامهرمز، امیدیه، خرمشهر، اروندکنار، رامشیر، هندیجان، زیدون، آغاجاری، بندر امام، شادگان، ماهشهر و آبادان معرفی شده است، افزود: 600 دانش‌آموز پسر در روزهای 14 و 15 اسفند و 500 دانش‌آموز دختر در روزهای 16 و 17 اسفند در مرحله قطبی این دوره از مسابقات قرآن به رقابت خواهند پرداخت.

کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان بهبهان درباره مرحله قطبی مسابقات قرآن گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیاده‌روی قرآنی از دبیرستان کارودانش امام هادی(ع) به سمت مدرسه نمونه دولتی پیشگامان، برگزاری آیین افتتاحیه در سالن این مدرسه، سخنرانی، اجرای سرود و تئاتر از برنامه‌های روز نخست مسابقات است.

مرادی از برگزاری محفل انس با قرآن کریم در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: این محفل قرآنی بعد از نماز مغرب و عشاء برپا می‌شود که سیدجاسم موسوی و فؤاد شوکاوی از قاریان کشوری استان در آن به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‎‌پردازند.

انتهای پیام
captcha