هدف جهاددانشگاهی صادرات به بازارهای منطقه است
کد خبر: 3879662
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
طیبی:

هدف جهاددانشگاهی صادرات به بازارهای منطقه است

رئیس جهاددانشگاهی با تشکر از حمایت همه مدیران در بخش‌های مختلف گفت: جهاددانشگاهی علاقه‌مند است تا پس از ایران به بازارهای منطقه نیز ورود و نسبت به صادرات خدمات به خارج از کشور اقدام کند.

جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف توان بسیار خوبی دارد

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در آیین افتتاح و راه‌اندازی دکل ۷۲ فتح ساخت جهاددانشگاهی در اهواز اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی جهاد، تولید فناوری برای صنایع کشور است و در این زمینه از ابتدای کار، صنعت نفت ایران را به عنوان زمینه فعالیت خود انتخاب و در این بخش ورود کردیم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف توان بسیار خوبی دارد و در این راستا اقدامات بسیار خوب و گام‌های اساسی برداشته است، با اشاره به بحث ساخت دکل‌های حفاری توسط این سازمان بیان کرد: در ابتدا قرار شد ساخت ۵ دکل را انجام دهیم و در نهایت این قرارداد منتج به ساخت ۳ دکل شد.

طیبی بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد مجبور هستیم با انتقال فناوری نسبت به ساخت دکل‌ها اقدام کنیم و اکنون انتقال دانش در بحث ساخت دکل به طور کامل انجام شده است. اکنون صاحب دانش طراحی دکل هستیم و در این زمینه ۴۵ درصد از دکل‌ها ساخت داخل است. 

وی با اشاره به ساخت و تحویل ۲ دکل به شرکت ملی حفاری ایران گفت: امیدواریم دکل سوم را تا شهریور ماه سال آینده تحویل دهیم. در این‌ زمینه امیدواریم‌ شرکت ملی حفاری ایران نیز به تعهدات خود در بحث پرداخت مطالبات عمل و این مطالبات را پرداخت کند.

طیبی با تشکر از حمایت همه مدیران نفتی در بخش‌های مختلف گفت: توان بسیار خوبی در حوزه صنعت نفت ایران در جهاددانشگاهی وجود دارد و امیدواریم این توان را گسترش دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی همچنین در مراسم قرارداد B.O.O واحد فرآورش پیش‌ساخته نفت در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی که میان جهاددانشگاهی و شرکت متن در اهواز به امضا رسید، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های انجام‌ کار در جهاددانشگاهی که به آن ورود کرده، بحث نمک‌زدایی و واحدهای فرآورش است.

وی افزود: سیستم‌های نمک‌زدایی از نظر تکنولوژیکی با کار در جهاددانشگاهی همخوانی دارد و از این رو وارد این کار شدیم. با سختگیری‌هایی که انجام شد امروز شاهد عقد قرارداد ساخت واحد فرآورش پیش‌ساخته هستیم که دانش بومی آن در اختیار جهاددانشگاهی است.

طیبی با اشاره به اقدامات در حال انجام در جهاددانشگاهی اظهار کرد: هدف ما به دست آوردن دانش فنی است، در زمینه ساخت هیدروموتورها نیز در حال کار هستیم. همچنین به بحث فناوری تبدیل پساب‌ها ورود کرده‌ایم و در این زمینه به دنبال اجرای طرح‌هایی هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی در پایان اظهار کرد: جهاددانشگاهی علاقه‌مند است تا پس از ایران به بازارهای منطقه نیز ورود و نسبت به صادرات خدمات به خارج از کشور اقدام کند.

انتهای پیام
captcha