اجرای طرح نخبه‌پروری ویژه فعالیت‌های مساجد در زرگان
کد خبر: 3879851
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

اجرای طرح نخبه‌پروری ویژه فعالیت‌های مساجد در زرگان

گروه اجتماعی ـ یکی از برنامه‌های مرکز فرهنگی تبلیغی المهدی(عج) زرگان اجرای طرح نخبه‌پروری آینده‌سازان است که با هدف تربیت کادر توانمند برای فعالیت در مساجد در حال اجرا است.

اجرای طرح نخبه‌پروری دانش‌آموزی برای فعالیت در مساجد

حجت‌الاسلام محمد گاشه، معاون تبلیغ مرکز فرهنگی تبلیغی المهدی(عج) زرگان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: یکی از برنامه‌های این مرکز در حال حاضر طرح نخبه‌پروری آینده‌سازان است که در دو گروه دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب است.

وی هدف از اجرای این طرح را تربیت کادر توانمند برای فعالیت در مساجد عنوان کرد و افزود: در بخش دانش‌آموزی، حدود 150 دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی هفتم تا یازدهم در زمینه موضوعات اعتقادی، بصیرتی و تفسیر قرآ‌ن‌ آموزش می‌بینند. جلسات این طرح روزهای پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

گاشه با بیان اینکه این طرح از اول شهریور آغاز شده و پنجمین دوره مرکز فرهنگی است، ادامه داد: 12 نفر از مدرسان حوزه تدریس این دوره را بر عهده دارند. این دوره‌ها با برگزاری یک اردوی زیارتی به قم و آزمون پایان می‌یابند. دانش‌آموزان فعال و مستعدی در بین شرکت‌کنندگان وجود دارند که در کنار مربیان خود فعالیت‌های مسجدی را دنبال می‌کنند.

معاون تبلیغ مرکز فرهنگی تبلیغی المهدی(عج) زرگان اظهار کرد: این دانش‌آموزان در مساجد آل‌صافی، باوی، شیبان، زرگان، زویه و ... فعالیت می‌کنند. دوره بعدی این طرح شهریورماه آغاز می‌شود. 

وی همچنین گفت: دوره کادرسازی ویژه دانشجویان و طلاب نیز روزهای جمعه در این مرکز برگزار می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان در آن متغیر است و گاهی به 300 نفر نیز می‌رسد. اخلاق تشکیلانی، نقد فرقه ضاله و آسیب‌های اجتماعی از موضوعات این طرح برای دانشجویان و طلاب است. 

یادآور می‌شود؛ طرح نخبه پروری آینده سازان مرکز فرهنگی تبلیغی المهدی(عج) زرگان از تابستان 96 در این مرکز آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha