دعوت از مردم برای اهدای خون در ایام نوروز / تمرین ایثار خانوادگی
کد خبر: 3879876
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
مدیرکل انتقال خون تهران مطرح کرد؛

دعوت از مردم برای اهدای خون در ایام نوروز / تمرین ایثار خانوادگی

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز مراکز انتقال خون استان تهران فعال هستند، گفت: از تمامی شهروندان تهرانی درخواست می‌کنیم که در روز‌های منتهی به پایان سال به مراکز خون مراجعه و در اهدای خون مشارکت کنند.

اهدای خون خانوادگیمحمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران، در گفت‌‌وگو با ایکنا، با اشاره به افزایش ذخایر خونی این استان، اظهار کرد: ذخایر خونی در این استان به دلیل افت دما با کاهش روبه‌رو شده بود، اما در پی تبلیغات مناسب، فراخوان‌ها و همکاری رسانه‌ها مشارکت خوبی از سوی اهداکنندگان شکل گرفت و ذخایر خونی افزایش یافت. در حال حاضر اداره کل استان تهران برای 13 روز ذخایر خونی دارد که ذخیره خونی بسیار مناسبی تلقی می‌شود.

مهدی‌زاده با پرداختن به در پیش بودن تعطیلات نوروزی مردم را به مشارکت در اهدای خون برای داشتن ذخیره مناسب خونی در روز‌های پایانی سال دعوت کرد و گفت: در ایام عید نوروز علی‌رغم تعطیلات،‌ با کاهش مصرف خون مواجه نیسیتم و چه بسا به دلیل سوانح رانندگی افزایش یابد؛ لذا باید بتوانیم در این ایام خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز جراحی را تأمین کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: یک‌سری افراد مانند مبتلایان به تالاسمی از جمله مصرف‌کنندگان دائمی خون هستند و باید مرتب خون و فراورده‌های خونی در اختیار آنان قرار گیرد. از سوی دیگر برخی از فراورده‌های خونی مانند پلاکت، تاریخ مصرف سه‌‌روزه دارند و پس از آن باید جایگزین شوند؛ به همین دلیل به مراجعه مردم برای اهدای خون در ایام تعطیلات نیز نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی، مراکز انتقال خون در استان تهران فعال هستند، گفت: از تمامی شهروندان تهرانی درخواست می‌کنیم که در روز‌های منتهی به پایان سال به مراکز خونی مراجعه و برای داشتن ذخایر خونی کافی در اهدای خون مشارکت کنند. همچنین مردم می‌توانند در تعطیلات نوروز و در جریان دید و بازدیدها، نسبت به اهدای خون خانوادگی اقدام و این فرهنگ را نهادینه کنند. هر فردی که از سلامت کامل برخوردار است و بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشد می‌تواند خون خود را اهدا کنند.

مهدی‌زاده یادآور شد: بیشترین نیاز ما در حال حاضر تأمین فراورده‌های خونی برای بیماران با گروه‌های خونی منفی است، چرا که تعداد دارندگان این گروه خونی کم است؛ امیدواریم اهداکنندگان خون که گروه‌های خونی O منفی و AB منفی دارند، در مراکز اهدای خون حضور یابند و برای افزایش ذخایر خونی کمک کنند.
انتهای پیام
captcha