کاهش چشمگیر تازه‌های نشر دینی در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
کد خبر: 3880461
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
تازه‌های نشر قرآنی در نیمه دوم بهمن‌ماه؛

کاهش چشمگیر تازه‌های نشر دینی در آستانه نمایشگاه کتاب تهران

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز نتوانست بازار نشر کتاب‌های دینی و قرآنی را رونق بخشد. در نتیجه در نیمه دوم بهمن‌ماه شاهد کاهش چشمگیر آثار قرآنی بودیم.

کاهش چشمگیر تازه‌های نشر دینی در آستانه نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، براساس آمار خانه کتاب در نیمه دوم بهمن‌ماه ۱۷۲ عنوان کتاب با شمارگان ۱۸۳ هزار و ۹۱۰ نسخه چاپ شده که ۱۴۵ عنوان آن تألیفی و ۲۷ عنوان ترجمه‌ای و ارزش ریالی آن ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۱۷۵ تومان است، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته بیش از این میزان بود، به طوری که تعداد عناوین چاپ شده ۳۳۸ عنوان با شمارگان ۳۱۳ هزار و ۸۰۰ نسخه و ارزش ریالی ۶ میلیارد و ۳۹ میلیون و ۱۷۵ تومان بود. این آمار نشان می‌دهد که با وجود نزدیک شدن به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، آمار چاپ کتاب هم از نظر تعداد و هم شمارگان کاهش فاحشی دارد. به هر حال طبق گزارش تازه‌های نشر که هر دو هفته یکبار ارائه می‌شود، از تازه‌های نشر نیمه دوم بهمن می‌توان به «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه»، «گنجشک‌ها بی‌صدا می‌گریند»، «کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران»، «ارتباطات صدرایی»، «روش‌ها و شیوه‌های تدبر در قرآن کریم»، «بازاریابی اجتماعی خیریه با رویکرد دینی»، «گام تمدن‌ساز» و ... اشاره کرد. در ادامه به معرفی تعدادی از این کتب پرداخته‌ایم.

نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه

کتاب «نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه» تألیف عبدالوهاب فراتی به کوشش پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال جاری در ۲۵۶ صفحه منتشر شد. این اثر با هدف بررسی نسبت نهاد ولایت فقیه با مرجعیت دینی برای بهره‌مندی دانشجویان و طلاب علوم دینی تهیه شده است. امروزه بحث نسبت مرجعیت دینی با نهاد ولایت فقیه از جمله مباحث متأخری است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بی‌تردید هر نظریه‌ای که در باب ولایت فقیه وجود دارد، تأثیر بسزایی در نوع الگوی تعامل این دو نهاد می‌نهد و پیامد‌های مختلفی دارد. این اثر تلاش می‌کند با بررسی مهم‌ترین مشکلاتی که در نسبت دو نهاد وجود دارد، راهی به سوی کاهش تزاحمات احتمالی میان آن بگشاید و بدین‌گونه بر کارآمدی نظام اسلامی بیفزاید.

یک روایت معتبر درباره قیام ۲۹ بهمن تبریز

کتاب «یک روایت معتبر درباره قیام ۲۹ بهمن تبریز» از مجموعه «یک روایت معتبر» به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، تألیف علی موسوی با بررسی سابقه و نحوه شکل‌گیری این قیام، به بازخوانی برگی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد. این اثر با تصاویری از تبریز در دهه ۵۰، راهپیمایی پزشکان و کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) و دانشجویان دانشگاه‌های تبریز در اعتراض به حمله مسلحانه به آن بیمارستان، تصاویر شهدای گرانقدر قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز، تظاهرات ۲۹ بهمن و .. همراه است و با اشاره به برگزاری مراسم چهلمین روز حادثه خونین و شهادت عده‌ای از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در روز ۲۹ بهمن‌ماه سال ۵۶ و سخنرانی حضرت امام در روز ۲۹ بهمن در مسجد شیخ انصاری نجف اشرف به مناسبت چهلم شهدای قم، نحوه شکل گیری حوادث و قیام ۲۹ بهمن در تبریز را روایت می‌کند.

گنجشک‌ها بی‌صدا می‌گریند

کتاب «گنجشک‌ها بی صدا می‌گریند» تازه‌ترین اثر زینب بخشایش است که انتشارات سروش آن را روانه بازار کتاب کرده است، این اثر بستر وقوع داستان یکی از شهر‌های عراق است که زندگی شخصیت اصلی با ورود داعش به شهر دستخوش حوادث بسیاری می‌شود. این اثر روایتی از غم‌ها و رنج‌های مردمانی‌ است که به ناچار از خانه و زندگی‌شان دل کنده و پا در راهی می‌گذارند که پایانش مشخص است. اما برای آنان که به خودشان و اراده‌شان ایمان دارند و از دل سیاه‌ترین لحظات و عمیق‌ترین دردها، به دنبال روزنه امیدی برای رهایی می‌گردند، سرنوشت، داستان جدیدی رقم خواهد زد.


بیشتر بخوانید:


نقش حضرت مسیح(ع) در دولت مهدوی

کتاب «نقش حضرت مسیح(ع) در دولت مهدوی» نوشته مجید یعقوب‌زاده منتشر شده است. اعتقاد به ظهور منجی موعود در پایان تاریخ، یکی از باور‌های کهن بسیاری از ادیان و مکاتب الهی و بشری است. بر همین اساس، دیدگاه‌های مختلفی نیز در این‌باره مطرح شده است. در دین مسیحیت، رستاخیز عیسی مسیح (ع) که به یکی از موضوعات پردامنه در کتاب مقدس بدل شده است در پیوندی عمیق با آموزه بازگشت عیسی(ع) به‌مثابه منجی موعود در آخرالزمان است. به همین دلیل می‌توان گفت دین مسیحیت بر اساس باوری کاملاً موعودگرایانه شکل گرفته است. در اثر حاضر سعی شده تا ضمن بررسی نظرات دین مسیحیت در این باره، به نقش مقدر شده حضرت مسیح(ع) از سوی خداوند متعال براساس آموزه‌های دین مبین اسلام نیز پرداخته شود.

موعود فطرت؛ پژوهشی در فطری‌ بودن انتظار

کتاب «موعود فطرت؛ پژوهشی در فطری‌ بودن انتظار» نوشته عباسعلی پرچی‌زاده اثر تازه دیگری است که به همت مؤسسه موعود روانه بازار نشر شده است. نظریه انتظار و اندیشه مهدویت را می‌توان تنها فرهنگ اصیلی تلقی کرد که با فطرت انسانی انسان سازگار است؛ زیرا انسان به حکم نوع خاص خود ولو بالقوه، شخصیت معین و راه و مقصد معین دارد که قائم به فطرت خدایی اوست و آن فطرت خود واقعی او را تعیین می‌کند و مسخ شدن و نشدن انسان را با ملاک‌های فطری و نوعی انسان می‌توان سنجید، نه با ملاک‌های تاریخی.

این اثر تلاشی است برای اثبات اینکه اندیشه مهدویت و انتظار و چشم داشت آمدن یک منجی و مصلح بزرگ آسمانی و جهانی و امید به آینده‌ای روشن و استقرار صلح و عدل و امنیت، پیش از آنکه به عوامل بیرونی، اجتماعی، اقتصادی یا تاریخی مرتبط و وابسته باشد، امری فطری و طبیعی است که با ذات سرشت آدمی سروکار داشته و با آفرینش هر انسانی همراه است.

نظام عقلانیت سیاسی اسلام

کتاب «نظام عقلانیت سیاسی اسلام و جایگاه آن در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» تألیف حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا به همت انتشارات آفتاب توسعه منتشر شده است. این کتاب در چهار فصل تدوین شده و بحث اصلی در آن حول این پرسش اساسی شکل گرفته که چگونه می‌توان با بسط و گسترش نظری و عملی عقلانیت اسلامی، به نیاز مبرم جامعه اسلامی به یک عقلانیت قوی و کارآمد پاسخ داد؟ در واقع، نقطه کانونی و دالّ مرکزی بحث بر سر این است که اولاً، می‌توان در بُعد نظری قائل به امکان شکل‌گیری «عقلانیت فرافلسفی» بود، عقلانیتی که نه فقط شامل همه علوم اسلامی یعنی فلسفه، کلام، فقه، اخلاق و حتی عرفان است، بلکه شامل علوم انسانیِ اسلامی که یکی از بال‌های آن دانش تجربی است، نیز می‌شود. ثانیاً، در بُعد عملی، می‌توان قائل به شکل‌گیری عقلانیتی بود که فراتر از حکمت علمی است و می‌تواند در عینیت بخشی به اهداف اسلامی، وارد شبکه‌سازی، نظام‌سازی، تولید روش، تولید ابزار و تولید انواع فناوری‌های نرم شود.

فقر تفکر فلسفی و الزامات تمدن و توسعه در ایران

کتاب «فقر تفکر فلسفی و الزامات تمدن و توسعه در ایران» تألیف رضا صدوقی به همت انتشارات کویر منتشر شده است. به گفته نگارنده، اثر حاضر محصول حدود سی سال پژوهش برای شناخت مفاهیم تمدن و توسعه و ریشه یابی دلایل توسعه نیافتگی ایران از طریق مطالعه آثار و کتاب‌های متعدد نویسندگان صاحب‌نظر در این زمینه و گفت و شنود با دانشجویان و نخبگان است.

کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران

کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران از سوی مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به اهتمام حجت‌الاسلام عباس حیدری‌پور آماده و منتشر شده است. این کتاب که طراحی و اجرای آن از سال ۱۳۹۴ شروع شد، در یک فرآیند نوآورانه و به شکل گروهی به ثمر نشسته و ایده‌ها و پرسش‌های جدیدی را در تجربه تمدنیِ اسلام در نظام جمهوری اسلامی عرضه کرده است. در این کتاب، موضوعات برگزیده از تجربه تمدنی جمهوری اسلامی، از سه نقطه عزیمت نظریات پشتیبان، اسناد بالادستی، و تجربه عینی جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و نقطه‌های قوت و ضعف تمدنی ایران در گذشته چهل‌ساله‌اش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

چیستی پیوند قرآن و عرفان و برهان

کتاب «چیستی پیوند قرآن و عرفان و برهان» اثر روح الله سوری در تبیین مسئله قرآن و برهان و عرفان از هم جدایی ندارند، تدوین شده و به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری ادیب فقه جواهری (قم) منتشر شده است؛ اندیشه‌ای که علامه حسن‌زاده آملی درباره آن رساله‌ای را تدوین کرده است. این کتاب پرسش‌های بنیادین زیر پاسخ می‌دهد یکم رابطه گزاره‌های دینی و عرفانی و فلسفی چیست؟ دوم آیا این سه روش مجزا و تطبیق‌ناپذیر هستند یا سه طیف از یک نور واحدند و همگی هدف واحدی را در پی می‌گیرند؟ در پاسخ به پرسش‌های یاد شده گروهی به تفکیک گرویده‌اند، اما صاحب نظران برآنند که دین عرفان و فلسفه از هم جدایی ندارند عرفان از راه شهود و فلسفه از راه عقل اگر درست و طبق موازین حرکت کنند جز به حقیقت نخواهند رسید، حقیقتی که وحی با روش فوق بشری خود بدان دست یافته و در قالب نقل از آن سخن می‌گوید.

میدان انقلاب

از تازه‌های انتشارات جمکران کتاب «میدان انقلاب» به نویسندگی سیدمحمد مهاجرانی، نویسنده کهنه‌کار کتاب کودک و نوجوان است. نویسنده در این کتاب با نثری روان و جذاب، مخاطب را به بهمن ۵۷ می‌برد. یعنی در زمانی که پیروزی انقلاب بزرگ ایران رقم می‌خورد! اما این پایان ماجرا نیست. وقتی کتاب را از طرف دیگر بخوانیم به بهمن ۹۷ می‌رسیم! درست در زمانی که انقلاب اسلامی ایران به ۴۰ سالگی خود رسیده است و میدان مبارزه حق و باطل شکل جدیدی به خود گرفته است. این کتاب را مجید صابری‌نژاد تصویرگری کرده است.

ارتباطات صدرایی

مجموعه مقالات «ارتباطات صدرایی؛ تبیین و بررسی برخی مفاهیم، نظریه‌ها، الگو‌ها و غایات در فلسفه ارتباطات معاصر از منظر حکمت متعالیه صدرایی» به اهتمام ظهیر احمدی گردآوری و کتاب شد. این مجموعه، حاصل پژوهش و نظریه‌پردازی پژوهشگران و نویسندگان آن در طول سه سال اخیر در حوزه «فلسفه ارتباطات» است. این پژوهش سعی می‌کند ابتدا با مطالعه و بررسی در برخی از نظریه‌ها، مبانی و الگو‌ها و مسائل عمده‌ای از موضوعات مرتبط با رسانه‌ها و مطالعات ارتباطات، به سراغ حکمت متعالیه رفته و آن مسائل را از منظر و مکتب متعالیه مورد کاوش و مطالعه قرار دهد و در نهایت با استمداد از این مکتب، رهیافت‌ها، سیاست‌های ارتباطی و رسانه‌ای و نیز پاسخ‌هایی مبتنی بر حکمت متعالیه و اسلامی بدان‌ها ارائه کند.

بررسی تطبیقی نشانه‌های قیام حضرت مهدی (ع) در روایات فریقین

کتاب «بررسی تطبیقی نشانه‌های قیام حضرت مهدی(ع) در روایات فریقین» تألیف سید ضیاالدین علیانسب به همت دفتر نشر معارف و دانشگاه معارف اسلامی منتشر شده است. این کتاب که با راهنمایی معاونت پژوهشی و برخی اساتید دانشگاه معارف اسلامی، تدوین و در سه فصل با ۳۴۴ صفحه سامان یافته است، با جست‌وجوی نشانه‌های حتمی قیام حضرت مهدی(ع) در منابع شیعه و اهل سنت، پنج نشانه معروف خروج یمانی، سفیانی، فرو رفتن لشکر سفیانی در منطقه بیداء، قتل نفس زکیه، و روایات ندای آسمانی را به صورت سندی و محتوایی بررسی و نقاط اشتراک و افتراق روایات را روشن کرده است.

روش‌ها و شیوه‌های تدبر در قرآن کریم

کتاب «روش‌ها و شیوه‌های تدبر در قرآن کریم» به قلم حسین مرادی زنجانی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. تدبر در قرآن به رغم ضرورت خاصی که دارد، خواسته یا ناخواسته، متروک و مغفول بوده و مورد کم‌توجهی و حتی پرهیز ما قرار دارد. خلط میان تفسیر و تدبر و عدم تفکیک میان آن دو، عامل مهمی است که جریان تدبر را در میان ما راکد کرده است. کمبود و یا نبود روش‌ها و شیوه‌های آسان و کاربردی برای تدبر در قرآن نیز عامل اساسی دیگری است که موجب شده است تدبر در قرآن به رغم تعریف و تمجیدی که از آن صورت می‌گیرد، عملاً در میان ما تحقق نیابد. این درسنامه در پی آن است که مفهوم تدبر در قرآن و جایگاه مهم آن را از زبان آیات و احادیث، بازگوید و دو مقوله تفسیر و تدبر را از همدیگر جدا کند و تفاوت‌های آن دو را بازگو شود و برخی از روش‌ها و شیوه‌ها و قواعد تدبر در قرآن را برای دانشجویان ترسیم کند.

تبارشناسی اصول فقه

جدیدترین اثر حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی و از نخبگان پژوهشی حوزه علمیه مشهد با عنوان «تبارشناسی اصول فقه» چاپ و منتشر شد. این کتاب در هشت فصل «گزارشی از اصول شیعه»، «نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط»، «تبار شناسی تعریف علم اصول»، «به یاد مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی (تغییر فتوا)»، «روش فقهی اصولی شیخ انصاری»، «سید مرتضی علم الهدی مؤسس علم فقه مقارن» و «عوامل تعدد مرجعیت، حسن و قبح و پیامد‌های آن» در ۳۱۹ صفحه شده است.

عزم و رزم و قصه

کتاب «عزم و رزم و قصه» مجموعه مقالات، نقد‌ها و یادداشت‌های سیدعلی کاشفی خوانساری درباره دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که به همت انتشارات گویا روانه بازار نشر شده است، این اثر شامل ۶ مقاله، ۶ نقد و ۲۹ یادداشت از کاشفی خوانساری، نویسنده و منتقد ادبی است. مقالاتی، چون رمان جنگ در ایران، فهرست نقد داستان‌های جنگ، کتاب‌شناسی امام خمینی(ره) در کتاب‌های کودکان، سی سال ادبیات داستانی انقلاب، تعهد و آزادی، رمان جانبازان و ... در کنار یادداشت‌ها و نقد‌هایی درباره افرادی، چون نادر ابراهیمی، شیوا ارسطویی، ناصر ایرانی، داوود بختیاری دانشور، محمدحسین بهجتی (شفق)، راضیه تجار، شاهرخ تندرو صالح، محسن چینی‌فروشان، ابراهیم حسن‌بیگی، احد ده‌بزرگی، مصطفی رحماندوست، مصطفی رخ‌صفت، مصطفی زمانی، محمدعلی زم، فیروز زنوزی جلالی، محمدرضا سرشار، محسن مخملباف، تقی مدرسی، محسن مؤمنی شریف، یوسف‌علی میرشکاک، محمد نوری‌­زاده، و ... در این کتاب درج شده است.

روان‌شناسی در قرآن

کتاب «روان‌شناسی در قرآن (مفاهیم و آموزه‌ها)» با توجه به استقبال مخاطبان به چاپ شانزدهم رسید. این اثر حاصل پژوهش‌های حجت الاسلام والمسلمین محمد کاویانی عضو هیئت علمی گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است. در چکیده کتاب آمده است: «روان‌شناسی معاصر در چارچوب اثبات‌گرایی و تجربه‌گرایی شکل گرفته و به صورت نوشته و نانوشته، هشیار و ناهشیار، تحت تأثیر مبانیِ انسان‌شناختی، معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و روش‌شناختیِ اثبات‌گرایی است. «روان‌شناسی در رهیافت قرآنی» اقتضا می‌کند که همه این مبانی، بر اساس قرآن باشد؛ این روان‌شناسی، اگرچه از یک‌سو وامدار یافته‌های علمیِ مسلّم روان‌شناسی معاصر است، لکن از سوی دیگر باید ذیل هندسه معرفتی اسلام باشد و با دیگر شاخه‌های علوم اسلامی انسجام و هماهنگی کافی داشته باشد. اکنون به پاس چندین دهه تلاشِ روان‌شناسان مسلمان در جهان، این رهیافت، از مقیاس فردی به مقیاس دانشگاهی و پژوهشگاهی ارتقا یافته است. این کتاب به واسطه محدودیت‌هایی که وجود داشته، توانسته است فقط به تعدادی از مفاهیم روان‌شناختی از دیدگاه قرآن بپردازد؛ در ابتدا رهیافت قرآنی معرفی و سپس به مبانیِ ذکر شده و کیفیت حضور آن در روان‌شناسی اشاره‌ای شده است؛ آنگاه طی چند فصل به تفصیل دیدگاه قرآن در باب مباحثی همچون «انگیزش»، «احساس، ادراک و شناخت»، «رشد»، «روان‌شناسی اجتماعی»، «سلامت روانی» و «روان‌شناسی مثبت» بررسی شده است.»

بازاریابی اجتماعی خیریه با رویکرد دینی

این کتاب با عنوان «بازاریابی اجتماعی خیریه با رویکرد دینی» تألیف سعید مسعودی‌پور است که با همکاری مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در ۳۹۱ صفحه به علاقه‌مندان ارائه شده است. این کتاب که در ۱۰ فصل تألیف شده، تلاش کرده تا کاربست بازاریابی اجتماعی برای حوزه خیریه را مفهوم‌پردازی کند. در واقع در این کتاب تأکید شده است که کاربرد بازاریابی تنها در حوزه تجاری نیست و می‌توان از این حوزه دانشی برای حل مسائل اجتماعی نیز استفاده کرد. موضوع این کتاب استفاده از ابزار بازاریابی اجتماعی برای ارائه الگو‌هایی به منظور جذب خیرین و تشویق آن‌ها به کار خیر است. بر این اساس این کتاب تلاش کرده است تا الگو‌های کاربردی برای جذب خیرین را با تکیه بر الگو‌های قرآنی و دینی ارائه کند.

گام تمدن‌ساز

کتاب گام تمدن‌ساز در ۴ فصل شامل سرگذشت انقلاب، برکات بزرگ انقلاب، چالش‌ها و ظرفیت‌ها، توصیه‌ها به تبیین بیانیه گام دوم پرداخته است. در کتاب حاضر سعی شده است با تکیه بر اسناد معتبر تاریخی و گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی، ابتدا مستندات گزاره‌های بیانیه ارائه و در قدم بعد با استفاده از داده‌های اطلاعاتی منابع یادشده بر اساس منطق تبیینی مقام معظم رهبری بخش‌هایی از بیانیه از حالت اجمال درآمده و تفصیلی‌تر بحث شود. این کتاب حاصل تلاش و پژوهش نزدیک به ۷۰ نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی بوده که با مطالعه اسناد معتبر تاریخی و گزارش‌های سازمان‌های معتبر بین‌المللی در مدت زمانی بیش از ۲۵ هزار ساعت انجام شده است. در این کتاب ابتدا مستندات گزاره‌های بیانیه گام دوم انقلاب ارائه شده و در ادامه با استفاده از داده‌های اطلاعاتی منابع اشاره شده بر اساس منطق تبیینی مقام معظم رهبری بخش‌هایی از بیانیه از حالت اجمال درآمده و به تفصیل تشریح شده است.

آثاری درباره حاج قاسم

ناگفته نماند، همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، کتاب‌های متعددی در این زمینه منتشر شد که از جمله آنها می‌توان به «خاتم سلیمانی»، «در آرزوی گل سرخ»، «میثاق‌نامه مکتب حاج قاسم» و ... اشاره کرد.

میثاق‌نامه مکتب حاج قاسم

«میثاق‌نامه مکتب حاج قاسم»، وصیت‌نامه الهی و سیاسی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، همزمان با چهلم شهادت سردار دل‌ها به همت نشر شهید کاظمی منتشر شد. این کتاب در ۶۴ صفحه در قطع پالتویی و رایگان منتشر شده است. در بخشی از این وصیت‌نامه آمده است: خدایا برای دفاع از دینت، دویدم و افتادم و بلند شدم! خدایا ثروت دستام وقتی است که سلاح برای دینت به دست گرفتم! خدایا ثروت چشمانم گوهر اشک دفاع از مظلوم است! خدایا سپاس که مرا از اشک بر فرزندان فاطمه(س) بهره‌مند نمودی! خدایا مرا بپذیر آنچنان که شایسته تو باشم. امروز به تقدیر الهی از میان شما رفته‌ام.

در آرزوی گل سرخ

کتاب «در آرزوی گل سرخ» درباره سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی برای کودکان و نوجوانان به همت انتشارات قدر ولایت منتشر شد. این اثر درباره هدیه گل سرخی است که فرزند یکی از شهدای مدافع حرم، در نماز به سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی هدیه کرد و از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. این کتاب نوشته منیره میرزایی است که راحیل تقی‌پور تصویرگری آن را برعهده داشته است.

خاتم سلیمانی

کتاب «خاتم سلیمانی» گزیده‌اى تصاویر و بیانات رهبر انقلاب پیرامون شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانى منتشر شد. انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مجموعه تصویری با عنوان «خاتم سلیمانى» را منتشر کرد. این کتاب ۷۲ صفحه‌ای با تقریظی از رهبر انقلاب شروع شده و حاوی تصاویر و بیانات معظم‌له پیرامون شخصیت این چهره بین‌المللی مقاومت حاج قاسم سلیمانی است.

سال‌های بنفش

«سال‌های بنفش» نوشته ابراهیم حسن بیگی به همت انتشارات کتابستان معرفت برای چهارمین بار منتشر شد. این رمان یکی از آثاری است که با زبان داستان به اتفاقات سال‌های واپسین رژیم پهلوی و مبارزات مردم علیه این رژیم پرداخته است. مبارزاتی که از زبان یک پسر بچه روستایی به نام «علی» که در یکی از روستا‌های اطراف بندر ترکمن زندگی می‌کند، نقل می‌شود. این اثر را می‌توان جزء یکی از چند اثر برتری دانست که پیرامون انقلاب اسلامی و از زاویه دید یک مبارز انقلابی نوشته شده است.

انتهای پیام
captcha