مقام آمریکایی به‌خاطر جاسوسی از مسلمانان عذرخواهی کند
کد خبر: 3880493
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
سازمان‌های اسلامی آمریکا خواستار شدند؛

مقام آمریکایی به‌خاطر جاسوسی از مسلمانان عذرخواهی کند

سازمان‌های اسلامی آمریکا با نگارش نامه‌ای درخواست کردند که «مایک بلومبرگ»، شهردار سابق نیویورک و نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، باید به خاطر نقشی که در جاسوسی پلیس از مسلمانان این شهر داشت، عذرخواهی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از رلیجن‌نیوز، سازمان‌های اسلامی آمریکا درخواست کردند که «مایک بلومبرگ»، شهردار سابق نیویورک، که در زمان تصدی سمت شهردار با پلیس این شهر برای تحت نظر قرار دادن مسلمانان همکاری می‌کرد عذرخواهی کند.

گروهی از سازمان‌های اسلامی آمریکا با نوشتن نامه‌ای به بلومبرگ خواستار شدند که وی به خاطر تجسس مخفیانه از مسلمانان پس از حادثه یازده سپتامبر 2001 باید عذرخواهی و برنامه‌های جاسوسی مشابه را محکوم کند.
 
در آن زمان، خواندن روزنامه‌های عربی یا صحبت به این زبان، دلیل روشنی برای تجسس از مسلمانان به‌ شمار می‌رفت.

در این نامه آمده است: برنامه تجسس پلیس نیویورک جامعه را دچار تفرقه و بین پلیس و مسلمانان شکاف ایجاد کرد. همچنین، مانع آزادی بیان و منجر به آسیب‌های روانی طولانی‌مدت شد و بسیاری از مسلمانان از بیم برنامه جاسوسی پلیس، از شرکت در برنامه‌های جمعی دینی خودداری کردند.

بلومبرگ به خاطر سیاست بازجویی در زمان تصدی شهرداری خود عذرخواهی کرده اما همچنان از برنامه جاسوسی مخفیانه، که از سال 2003 تا پایان سمت وی در شهرداری در سال 2013 ادامه یافت، دفاع می‌کند.
 
در ادامه این نامه خطاب به بلومبرگ آمده است: «در گذشته شما از این حمله غیرقانونی به آزادی‌های دینی به بهانه اینکه می‌خواستید در کشور امنیت برقرار کنید، دفاع کردید. اقدامات شما مسلمانان، آمریکا را در خطر مواجهه با تعصب و خشونت قرار داد.»

دو سازمان شورای روابط آمریکایی اسلامی(CAIR) و Emgage، از سازمان‌های فعال سیاسی اسلامی آمریکا، از امضا‌کنندگان این نامه هستند. همچنین، بلومبرگ در آغاز کمپین انتخاباتی خود در ایالت میلواکی مدعی شد که بزرگترین حامی مسلمانان است.
 
انتهای پیام
captcha