واکنش‌های بین‌المللی به ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3880528
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

واکنش‌های بین‌المللی به ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

کشورهای آلمان، ترکیه، فرانسه و اردن ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در قدس شرقی، تأکید کرد که این ساخت و سازها قدس شرقی را از دیگر مناطق کرانه باختری جدا می‌کند و هر گونه امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین می‌برد.

دولت آلمان خواستار عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از این تصمیم خود شد که مخالف با قوانین بین‌الملل است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه فرانسه نیز ضمن محکوم کردن ادامه شهرک‌سازی در قدس اشغالی، خواستار تجدیدنظر رژیم صهیونیستی در این تصمیم خود و خودداری از انجام اقدامات یکجانبه شد.

وزارت خارجه اردن هم طی بیانیه‌ای ضمن تأکید بر مخالفت این کشور با هر گونه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، اعلام کرد که تمام این اقدامات یکجانبه نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

این وزارتخانه خواستار توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و پایبندی به قوانین بین‌المللی به عنوان یک طرف اشغالگر شد و از جامعه بین‌الملل نیز خواست موضعی قاطع و جدی در این باره اتخاذ کند.

ترکیه هم ضمن محکومیت شدید ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: سرزمین فلسطین متعلق به ملت فلسطین بوده و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در آن نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

یادآور می‌شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی طی روز پنجشنبه، اول اسفند از تصمیم خود برای ساخت 5200 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی خبر داد.

همچنین نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که طرحی را برای ساخت نزدیک به 2000 واحد مسکونی برای یهودیان در کرانه باختری به تصویب خواهد رساند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم مخالفت‌های گسترده بین‌المللی و صدور قطعنامه‌های مختلف در محکومیت شهرک‌سازی، همچنان به ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می‌دهد و تصمیم دارد تا در نهایت با مصادره بخش عمده اراضی فلسطینی و شهرک‌سازی در آن، این مناطق را تحت حاکمیت خود درآورد.

انتهای پیام
captcha