رتبه اول خیرین البرزی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی
کد خبر: 3880647
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

رتبه اول خیرین البرزی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز در سه سال متوالی رتبه برتر کشوری را در زمینه ساخت مدرسه و تعهدات کسب کرده است.

رتبه اول خیرین البرزی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی

محمدرضا اسپرورین، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این ستاد به منظورتبیین راهبردها واهداف جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ مشارکت مردم در مدرسه‌سازی تشکیل شده است.

وی ترویج فرهنگ مشارکت، جذب کمک‌های مالی مردم و تجلیل از کسانی که مال خود را در راه مدرسه‌سازی صرف می‌کنند را به عنوان دیگر اهداف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ذکر کرد و گفت: مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است و فراهم‌کردن مکان آموزشی مناسب، تجهیزات و امکانات و نگهداری و حفظ مدارس نیازمند مشارکت و همکاری بیش از پیش خانواده‌ها، انجمن‌های اولیا و مربیان و خیرین است.

اسپرورین بیان کرد: این جشنواره در راستای فراهم کردن فضاهای آموزشی برای کودکان و نوجوانان البرزی و نوسازی بافت‌های فرسوده مدارس برای حفظ سلامت دانش‌آموزان نیازمند یاری تک تک مردم استان است.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را ایجاد بستر مناسب برای مشارکت خیرین در امر مقدس مدرسه‌سازی دانست و گفت: خیرین نقش بسیار مهمی درجلوگیری از بحران‌های آموزشی دارند.

این مسئول یادآور شد: بی‌شک اگر کمک‌های بدون چشم‌داشت خیرین مدرسه‌ساز چه بسا همچنان بسیاری از مدارس استان هنوز هم چند نوبته بودند و شاید هم در بعضی مناطق از استان هیچ مدرسه‌ای ساخته نمی‌شد.

اسپرورین با اشاره به اینکه در کشور ما بار اصلی مدرسه‌سازی برعهده خیرین نیک‌اندیش است، اضافه کرد: مدرسه‌سازی هم در این دنیا وهم درآخرت نتایج بزرگی برای افراد دارد.

وی با بیان اینکه مدرسه از زیربناهای اصلی برای رشد و توسعه کشور است که شرایط را برای کسب علم و دانش در راستای داشتن جامعه‌ای مطلوب فراهم می‌کند، گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز در سه سال متوالی رتبه برتر کشوری را در زمینه ساخت مدرسه و تعهدات کسب کرده است.

انتهای پیام
captcha