تهدید مقتدی صدر به راه‌اندازی تظاهرات در صورت عدم همکاری پارلمان با دولت
کد خبر: 3880676
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

تهدید مقتدی صدر به راه‌اندازی تظاهرات در صورت عدم همکاری پارلمان با دولت

رهبر جریان صدر عراق تهدید کرد که اگر پارلمان عراق جلسه رأی اعتماد به کابینه محمد توفیق علاوی را برگزار نکند، هواداران خود را به خیابان‌ها خواهد فرستاد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا، پارلمان عراق با وجود آنکه محمد توفیق علاوی از نهایی شدن فهرست کابینه خود خبر داده است اما هنوز قصدی برای تشکیل جلسه ندارد.
 
مقتدی صدر رهبر جریان صدر که از حامیان اصلی نخست‌وزیر مکلف است، در پستی که در توییتر منتشر کرد، نوشت: ما همچون یک فرد از افراد ملت مظلوم عراق منتظر برگزاری جلسه پارلمان هستیم تا بدون هیچگونه ملاحظه خارج از عرفی به کابینه معرفی شده رای داده شود. باید ماموریت نخست، مشخص کردن زمان و فراهم کردن زمینه برای انتخابات زود هنگام و شفاف و بعد از آن محاکمه فاسدان و قاتلان تظاهر‌کنندگان  و حمایت از انقلابی‌ها و عمل برای اعتلای حاکمیت عراق باشد.

او در ادامه نوشت: و اما اگر در خلال این هفته جلسه تشکیل نشود و یا اینکه تشکیل شود و به کابینه عراقی شایسته رأی داده نشود و یا اینکه کابینه طبق انتظارات مرجعیت دینی و مردم نباشد این باعث خواهد شد تا تظاهرات میلیونی مردمی برگزار شود که به دنبال آن اطراف منطقه سبز اعتصاب خواهیم کرد تا عراق را به یاری خدا از دست فاسدان و نژاد‌پرستان نجات دهیم.
 
انتهای پیام
captcha