«بررسی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3880691
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

«بررسی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن» در صفحات معارفی رسانه‌ها

میزبانی مشهد از مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب، آخرین وضعیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم،‌ توصیه‌های بهداشتی یکی از مراجع عظام تقلید و برگزاری آیین نکوداشت یکی از اساتید فلسفه کشورمان از جمله مهم‌ترین مطالب معارفی منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها در روز سوم اسفندماه است.

ارسالی ///////// بررسی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز سوم اسفندماه خبرهای متنوعی از گوشه و کنار کشور منتشر کرده‌اند. فارس از میزبانی مشهد از سومین دوره مسابقات‌ بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی خبر داده و تسنیم به بررسی وضعیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم پرداخته است.
خبرگزاری دانشجویان ایران به توصیه‌های کرونایی یکی از مراجع تقلید شیعیان اشاره کرده است و ایرنا نیز در گفت‌وگویی با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بررسی تأثیرات نمایشگاه قرآن در مناسبات بین‌المللی پرداخته است.
باشگاه خبرنگاران جوان چند استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری را بازنشر داده و خبرگزاری کتاب ایران نیز از برگزاری آئین نکوداشت «مهدی گلشنی» در روز پنجم اسفندماه خبر داده است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی فارس امروز سوم اسفندماه از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب در شهر مشهد همزمان با سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است: «محل برگزاری این رقابت‌ها در تالار اصلی مسابقات یعنی سالن همایش‌های قدس حرم رضوی است و افتتاحیه و اختتامیه آن روز‌های ۲۲ و ۲۵ فروردین‌ماه در رواق بزرگ امام خمینی‌(ره) حرم امام رضا‌(ع) برگزار می‌شود. همچنین بخش کتبی مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام در دارالقرآن حرم واقع در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود».
فارس در خبر دیگری از برگزاری مراسم جشن میلاد با سعادت امام محمدباقر(ع) با حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت(ع) در حرم نورانی امام رضا(ع) خبر داده است. مراسم روز میلاد ساعت ۱۰:۱۵ روز سه‌شنبه ۶ اسفند‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام «محمدتقی حسین‌زاده» در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که در آن «هادی الهی» به مدح و ثنای اهل بیت(ع) می‌پردازد.
بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۳۰۸ قرآن شامل آیات ۳۹ تا ۵۱ سوره مبارکه مریم باصدای مرحوم «منشاوی» و بارگذاری «کبوتر غریبم» اثری از گروه سرود و هم‌آوایی آوای رضوان که در مدح و ثنای امام هشتم حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) تولید شده است، از جمله دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه قرآن فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در تحلیل کوتاهی به بررسی آخرین وضعیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم پرداخته است. در بخشی از این مطلب که با تیتر «ماشین ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن چگونه حرکت می‌کند؟» منتشر شده، می‌خوانیم: «مسئله حفظ قرآن آن هم در مقیاس میلیونی، اقدام کوچکی نیست که بتوان با یک ستاد بی‌رمق و چند کمیته به سرانجام برسد و پشتوانه‌ای چون عزم و اراده ملی و تلاش آتش‌به اختیار مدیرانی را می‌خواهد که چشم بر سندها، بودجه و غیره بسته‌اند و فعالیت شبانه‌روزی برای اعتلای فرهنگ حفظ قرآن می‌کنند».
تسنیم همچنین امروز با پدر شهید «محمدحسین حدادیان» یکی از بسیجیانی که در ماجرای اغتشاش دراویش آشوبگر در زمستان سال 1396 به درجه رفیع شهادت نائل شد،‌ گفت‌وگویی انجام داده است. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانیم: «یادم می‌آید که همان لحظات اولیه در تشییع آقا محمدحسین، دبیر شورای‌عالی امنیت تشریف داشتند و همان‌جا اعلام کردند: «با بانی‌‌ها، طراحان، و عناصر پشت‌پرده قطعاً برخورد می‌کنیم». بعضاً خانواده‌های شهدا، گمان می‌کنند فرزندشان که به شهادت رسید، اگر یکی، دو نفر را بگیرند و اعدام کنند، این خانواده آرامش می‌گیرد، نه، این‌طور نیست، اینها آرام هستند، اینها بعد از اینکه فرزندانشان را از دست می‌دهند، تازه خودشان را بدهکارتر می‌بینند. خانوادۀ محمدحسین حدادیان هم جزو همان دسته است البته من از همان روزهای اول هم دوست نداشتم یک‌سری افراد به منزل ما ورود پیدا کنند؛ چون خط شهدا چیز دیگری بوده است».
این خبرگزاری در مطلب دیگری که با تیتر «دلنوشته میثم مطیعی درباره هم‌خوانی مداحان عراقی برای شهدای مقاومت + فیلم» منتشر شده به دلنوشته این ذاکر اهل بیت(ع) که پس از سفر به کشور عراق و حضور در اربعین شهدای مقاومت نوشته، پرداخته است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه و به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی با موضوع مسئولیت‌پذیری با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد صابر جعفری»، کارشناس مسائل دین و مهدویت انجام داده است. «مسئولیت‌گریزی را می‌توانیم از جزئی‌ترین تا کلی‌ترین موارد زندگی مورد بحث و ارزیابی قرار بدهیم. یکی از آرمان‌های تحقق دوران ظهور این است که انسان‌ها در هر مقطع و در هر شرایطی که هستند هر وظیفه‌ای که بر عهده آن‌ها گذاشته می‌شود را به درستی انجام بدهند. تردید باعث می‌شود انسان به نوعی مسئولیت‌گریز شود. امام رضا(ع) در حدیثی می‌فرمایند خدایا به تو پناه می‌برم که در امر ولی دچار ملامت، خستگی و سستی نشوم. احادیث دینی بسیار زیادی درباره سستی افراد داریم که همین سستی و خستگی آفت مسئولیت‌پذیری است. مسئولیت‌پذیری باعث می‌شود که آرمان‌های جامعه ظهور محقق شود».
این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی از حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی خاموشی»، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه را منتشر کرده است، وی در بخشی از این گفت‌وگو ماهیت انقلاب اسلامی را مشارکت مردم عنوان کرده و گفته است: «از آراء مردم یک نماد قدرت در مجلس شورای اسلامی شکل می‌گیرد و دشمن سلطه‌گر، بیشتر عقب‌نشینی می‌کند».
ایسنا در خبر دیگری که با تیتر «توصیه کرونایی مرجع تقلید شیعیان» منتشر شده است؛ آیت‌الله «جعفر سبحانی» از مراجع تقلید با تاکید ضرورت توجه به هشدارها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفته است: «توصیه پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات برای ما حجت است».
«بچه‌های مسجد با خیزش فرهنگی «فهما» در مسیر گام دوم انقلاب قرار گرفتند» و «اعتکاف در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز سوم اسفندماه است.
ایرنا
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز سوم اسفندماه گفت‌وگویی با «عبدالهادی فقهی‌زاده»، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده است. فقهی‌زاده در بخشی از این گفت‌وگو که با تیتر «برپایی نمایشگاه قرآن به افزایش تعاملات بین‌المللی منجر می‌شود» گفته است: «برآیند بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در سه چیز می‌دانم که یکی از آنها برجسته‌تر شدن تعاملات بین‌المللی ما در معاونت قرآن و عترت با مؤسسات مردمی قرآنی جهان اسلام و سازمان‌ها و سایر ارگان‌های فرهنگ اسلامی در کشورهای مسلمان است».
ایرنا همچنین در یادداشتی که با عنوان «مرد نقره‌ای نقره‌داغ شد؟» منتشر شده است به تحلیلی بر آخرین ساخته «محمدحسین لطیفی» کارگردان نام آشنای کشورمان پرداخته و دلایل توجه نشدن به این فیلم در جشنواره فیلم فجر که با مضمون پرچم جمهوری اسلامی ایران تهیه شده، مورد بررسی قرار گرفته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز با انتشار دو خبر به روزرسانی شده و یکی از این مطالب به حدیثی از امام صادق‌(ع) درباره حساسیت جایگاه حاکمان و قاریان قرآن کریم اختصاص یافته است.
این خبرگزاری همچنین در مطلب دیگری به انتشار پاسخ برخی استفتائات صورت گرفته از دفتر مقام معظم رهبری پرداخته است. «کیفیت خواندن نماز نافله در حال حرکت»، «تصرف در هدیه با علم به بدهکار بودن هدیه‌دهنده»، «قسم خوردن به غیر خداوند»، «اداء نماز قضا به صورت نشسته برای میت» و ... از دیگر پرسش‌های مطرح شده در این مطلب است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران تنها خبر منتشر شده در صفحه دین تا زمان تهیه این گزارش را به برگزاری آئین نکوداشت «مهدی گلشنی» خبر داده است. این مراسم به همت قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روز پنجم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
دو خبرگزاری مهر و میزان نیز تا زمان تهیه این گزارش صفحات قرآن و متون دینی و دین و اندیشه خود را به روزرسانی‌ نکرده‌اند.

انتهای پیام
captcha