پیشنهاد حمایت از معترضان برای تغییر نظام عراق
کد خبر: 3880720
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
یک مقام سابق آمریکایی مطرح کرد:

پیشنهاد حمایت از معترضان برای تغییر نظام عراق

دستیار سابق دیک چنی، معاون جورج بوش، حمایت از معترضان عراقی برای تغییر نظام عراق را پیشنهاد داد. وی مدعی شد پارلمان عراق دیگر نمی‌تواند مشکلات عراق را حل کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارین پالیسی، «جان هانا»، دستیار معاون جورج بوش در مقاله‌ای در مجله فارین پالیسی نوشت: ایالات متحده به طور فزاینده با سؤالاتی در عرصه سیاست عراق روبرو است و پاسخ آن در نخست‌وزیر تازه منصوب‌شده، محمد توفیق علاوی نیست، بلکه پاسخ آن در قیام مردمی است.

هانا در ادامه این مقاله مدعی شده است: انتخاب محمد توفیق علاوی به عنوان نخست‌وزیر بعدی عراق نشان‌دهنده بن‌بست جداگانه برای عراق و ایالات متحده است. علاوی بختی برای حل این دو بحران که گریبانگیر عراق است، ندارد. بحران نخست از بین رفتن مشروعیت طبقه سیاسی در عراق بعد از سال 2003 است؛ به ادعای وی بحران دوم، نفوذ فزاینده ایران در عراق است.
 
این تحلیلگر آمریکایی در ادامه به مقامات آمریکایی توصیه کرد که از حمایت از علاوی دوری کنند و به جای آن «انرژی خود را صرف حمایت از جنبش اعتراضی به ادعای وی فوق‌العاده‌ای که منجر به تغییر سیاست عراق از اواخر سال گذشته نه تنها برای نجات عراق، بلکه برای نجات روابط عراق و آمریکا شده است، متمرکز کنند».
 
وی در ادامه نوشت: این سیاست جدید، نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر در دولت عراق و حمایت بیشتر از اعتراضات ضد‌دولتی دارد. وی معترضین را «وفاداران پنهانی به آمریکا» توصیف کرد.
 
هانا با ادعای اینکه دلیل اصلی در حمایت از سرنگونی دولت عراق این است که این دولت مرتکب اعمال خشونت علیه مردمش می‌شود و نجات آن هیچ فایده‌ای ندارد، مدعی شد پشتیبانی از معترضان باعث می‌شود آمریکا در نظر آنها به عنوان نجات‌دهنده مورد استقبال قرار گیرد. 
انتهای پیام
captcha