«تعیین میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3880930
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

«تعیین میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان» در صفحات معارفی رسانه‌ها

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان، فروردین‌ماه ۱۳۹۹ همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن بزرگسالان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ خبر برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در فروردین‌ماه ۱۳۹۹ در مشهد مقدس از جمله مهم‌ترین اخباری بود که در صفحات معارفی رسانه‌ها به آن پرداخته شده بود؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد دو خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «جلسات و کلاس‌های خانه مداحان لغو شد» و «کریمی: دوره قاریان مسابقه‌ای کوتاه است/ انتخاب‌های سلیقه‌ای برای نشست‌های مهم» هستند.

خبر اخیر مربوط به مصاحبه تسنیم با داود کریمی، قاری قرآن و دبیر قرآنی وزارت آموزش و پرورش است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: از بین همه افراد که در مسابقات شرکت می‌کنند، تعداد محدودی‌ از قاریان و حافظان، رتبه‌ها را کسب کرده و هدایایی دریافت می‌کنند و بقیه افراد تا سال بعد منتظر می‌مانند که اغلب خودشان هم می‌دانند که سال‌های بعد هم همین روال ادامه دارد.

وی ادامه داد: نفرات اول و دوم مسابقات کشوری برای مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و مسابقات کشور مالزی انتخاب می‌شوند و جالب است که همان افراد اگر در مسابقات بین‌المللی، مقام نیاورند، سال آینده نیز در مسابقات کشوری مجدداً شرکت می‌کنند. یعنی عملاً فرصت را از دیگر قاریان می‌گیرند. آنها حتی بهتر از سال قبل حضور پیدا می‌کنند و تا نوبت به نفرات بعدی برسد، احتمالاً یا صدایشان و یا سنشان برای شرکت در مسابقات یاری نخواهد کرد و سال‌های سال با تحمل رنج‌های زیاد در کسب تعالیم قرآنی و استفاده از اساتید ممتاز و هزینه‌های زیاد، هیچ بهره‌ای از این مسابقات نمی‌برند و صاحب هیچ‌گونه امتیازی نخواهند شد.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه، در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «برگزاری مراسم شهادت امام هادی(ع) در حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)»، «توصیه آیت‌الله وحید خراسانی برای دفع بیماری و نگرانی‌های ناشی از آن» و «بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان شد» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «توصیه آیت‌الله وحید خراسانی برای دفع بیماری و نگرانی‌های ناشی از آن» آمده است: تعدادی از هموطنان طی روز‌های اخیر با ارسال درخواست‌هایی از دفتر آیت‌الله وحید خراسانی، از ایشان خواستند تا توصیه‌هایی جهت دفع بیماری و نگرانی‌های این روز‌های جامعه درپی شیوع بیماری کرونا بیان کند.

آیت‌الله وحید خراسانی امروز خطاب به هموطنان گفت: ضمن رعایت دستورات پزشکی و بهداشتی، هر روز دست خود را روی قلبتان بگذارید و هفت مرتبه سوره حمد را قرائت کنید و نیز هر روز صبح و شب هفت مرتبه آیت‌الکرسی را تا «وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ» قرائت کنید.

همچنین در بخش‌هایی از خبر «بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان شد» آمده است: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان فروردین‌ماه ۱۳۹۹ همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن بزرگسالان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

حرم مطهر و نورانی امام رضا(ع) میزبان این دوره از رقابت‌ها است که در بخش‌های بزرگسالان، بانوان و طلاب برگزار می‌شود و سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به عنوان محل برگزاری این رقابت‌ها انتخاب شد. البته تا پیش از این صحبت از میزبانی رواق حضرت زهرا(س) واقع در صحن آزادی حرم امام رضا(ع) به عنوان محل برگزاری رقابت‌های بانوان بود که نهایتاً سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌ها برای این امر انتخاب شد.

آیین افتتاحیه و اختتامیه این چهارمین دوره رقابت‌ها روز‌های ۲۲ و ۲۶ فروردین ۹۹ در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود و سالن قدس آستان هم محل برگزاری مسابقات بزرگسالان و طلاب علوم دینی جهان اسلام است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «شماره ۱۴۰ نشریه «زمزم» منتشر شد»، «تعطیلی حوزه‌های علمیه استان مرکزی تا پایان هفته» و «حضور بیش از 2400 شرکت‌کننده در دومین جشنواره ملی مهدویت» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «تعطیلی حوزه های علمیه استان مرکزی تا پایان هفته» می‌خوانیم: معاون آموزش حوزه‌های علمیه استان مرکزی از تعطیلی یک هفته‌ای تمام حوزه‌های علمیه استان مرکزی به منظور جلوگیری و کنترل سرعت انتشار کروناویروس خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ربیعی در گفت‌و‌گو با ایسنا، ضمن بیان این خبر افزود: این تصمیم بر اساس مصوبه شورای تأمین استان اتخاذ شده است و علت اصلی آن نیز کنترل سرعت انتشار کروناویروس در سطح استان مرکزی بوده است. امتحانات غیرحضوری همه طلبه‌های کارمند، شاغل و سرباز طلبه‌ای که پیش از این قرار بوده است در تاریخ چهارم الی هشتم اسفند در شهرهای اراک و ساوه برگزار شود، همچنان پابرجاست و شامل این تعطیلی نمی‌شود.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «مجلس آینده، قوانین کارگر و کارفرما را اصلاح کند» و «هیئت‌های مذهبی پاسدار سیاسی سیدالشهداء هستند» می‌باشند.

خبر «مجلس آینده، قوانین کارگر و کارفرما را اصلاح کند» مربوط به صحبت‌های حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست شورای معاونان این مجمع است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم مجلس آینده قوانین راه‌اندازی بنگاه‌های تولید را اصلاح کند، همچنین قوانین مربوط به کارگر و کارفرما را که یکی از گره‌های اصلی حوزه کار در کشور است، اصلاح شود.

شهریاری افزود: امروز مردم ما از منتخبان خود مطالبه دارند که خدمتگزارشان باشند و این موضوع نشان‌دهنده رشد سیاسی است که مردم ما به آن رسیده‌اند و معتقدند کسی که بر کرسی مجلس می‌نشیند، باید خدمتگزار ملتش باشد، در حالی که ما این رشد سیاسی را در بسیاری از کشورهای منطقه نمی‌بینیم و آمریکا از همین مسئله ناراحت است و تلاش می‌کند تا مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند.

وی به برگزیدگان ملت توصیه کرد اگر کارآمدی نداشته نباشند، مردم کنارشان می‌زنند و یک عده دیگر را انتخاب می‌کنند و کارگزاران باید دقت کنند که صندلی‌هایشان موقتی است و به مردم خدمت کنند و اگر نتوانند این خدمتگزاری را انجام دهند، به طور طبیعی مردم افراد دیگری را انتخاب می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «توصیه امام علی(ع) برای انتخاب دوست» است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «انتشار کتاب «عراق و سیستانی» به قلم محمد جمیل المیاحی» و «کتاب «دفاع از سنت در برابر بدعت» به پیشخان آمد» هستند.

میزان

«حفظ سلامت زائران بارگاه منور رضوی اولویت اصلی آستان قدس است» نیز عنوان تنها خبری است که در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

در بخش‌هایی از این خبر آمده است: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، ضمن دریافت آخرین گزارش‌ها و اطلاعات در خصوص ویروس کرونا، تأکید کرد: حفظ سلامت زائران بارگاه منور رضوی اولویت نخست آستان قدس است و بر این اساس آمادگی داریم به منظور اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات پیشگیرانه، بنا بر سیاست‌های وزارت بهداشت عمل نماییم.

وی تصریح کرد: آستان قدس در راستای حفظ سلامت زائران موظف به همکاری با وزارت بهداشت است و از مسئولان حوزه سلامت کشور انتظار می‌رود، به سلامت زائران و مجاوران اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha