تمهیدات بهداشتی اوقاف خوزستان برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3881012
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

تمهیدات بهداشتی اوقاف خوزستان برای مقابله با کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان به توضیحاتی درباره تمهیدات بهداشتی در بقاع و اماکن متبرکه با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت.

خاکباز

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به تمهیدات اوقاف برای اماکن عمومی تحت نظارت خود به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه برای ارائه تمهیدات بهداشتی برای بقاع و اماکن متبرکه مواردی همچون ضدعفونی درب‌های خروجی، ضریح بقاع، نوع نگهداری وسایل و کفش‌های زائران و کتب ادعیه توصیه شده است.

وی ادامه داد: در برخی از بقاع و اماکن متبرکه در بعضی از روزهای هفته غذای نذری توزیع می‌شد که پیرو هشدارهای بهداشتی در همه بقاع کشور و استان خوزستان توزیع آن ممنوع اعلام شده است.

خاکباز گفت: قصد بر تعطیلی بقاع متبرکه بود اما به دلیل مراجعات مردم و همچنین عدم ایجاد حساسیت بالا بنا شد که بقاع همچنان به فعالیت خود ادامه دهند اما امور بهداشتی و ضدعفونی محیط به صورت متناوب انجام شود. همچنین دستورالعمل استفاده از ماسک و دستکش برای خدام بقاع متبرکه صادر شده است. در رایزنی‌هایی که سازمان با وزارت بهداشت داشته موضوع توزیع رایگان ژل ضدعفونی کننده و ماسک، در میان زائران پیگیری شده است. 

انتهای پیام
captcha