علت بسته‌ شدن ۲۸۰ بقعه متبرکه در استان مرکزی
کد خبر: 3881076
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

علت بسته‌ شدن ۲۸۰ بقعه متبرکه در استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: جهت انجام امور عمرانی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، ایجاد حس آرامش روانی برای زائران و در راستای هرچه بهتر برگزار شدن طرح آرامش بهاری ۲۸۰ بقعه متبرکه استان از روز گذشته به مدت یک هفته بسته شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، تمامی بقاع متبرکه استان مرکزی از روز گذشته، پنجم اسفندماه، به مدت یک هفته بسته است.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: امامزادگان استان مرکزی از روز گذشته، پنجم اسفند به مدت یک هفته بسته هستند.

وی تصریح کرد: چند سالی است که طرح آرامش بهاری در استان‌ها انجام می‌شود و قبل از آن امامزادگان جهت رفاه حال زائران، مسافران و خدمت‌رسانی هرچه بهتر عملیات بازسازی، مرمت و غبارروبی می‌شوند و حتی اقدامات عمرانی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام واحدی اضافه کرد: امسال نیز جهت اجرای طرح آرامش بهاری قرار بر این بود که امامزادگان مورد مرمت و بازسازی قرار گیرند که با توجه به ایجاد شرایط اضطرار فعلی (شیوع کرونا) این اقدامات زودتر از موعد مقرر صورت می‌گیرد و جهت مرمت، بازسازی، انجام امور عمرانی، جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، ایجاد حس آرامش روانی برای زائران و در راستای هرچه بهتر برگزار شدن طرح آرامش بهاری تمام 280 بقعه متبرکه استان از روز گذشته، پنجم اسفند، به مدت یک هفته بسته است.

وی ادامه داد: به منظور ضدعفونی کردن تمامی سطوح امامزادگان اعم از در، ضریح و سرویس‌های بهداشتی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و با دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت استان و شهرستان‌ها برای نظارت بر ضدعفونی کردن دقیق هماهنگی لازم انجام شده است.

انتهای پیام
captcha