فعالیت ۱۷ هیئت قرآنی اهل سنت در کردستان
کد خبر: 3881360
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

فعالیت ۱۷ هیئت قرآنی اهل سنت در کردستان

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان از فعالیت ۳۰ هیئت قرآن و عترت در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ هیئت قرآنی مربوط به اهل سنت هستند.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: 612 هیئت مذهبی برنامه‌های مناسبتی، دینی و مذهبی را در استان کردستان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فعال شدن دو هیئت مذهبی جدید طی سال جاری در استان کردستان افزود: این دو هیأت مذهبی در شهرستان سقز برای اهل تشیع و در شهرستان مریوان ویژه اهل سنت است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از فعالیت 30 هیئت قرآن و عترت در سطح استان کردستان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 17 هیأت قرآنی مربوط به اهل سنت هستند. از تعداد هیئات قرآنی استان پنج هیئت در سنندج، هشت هیأت در قروه، هشت هیئت در بیجار، دو هیأت در کامیاران و مابقی شهرستان‌های سقز، مریوان، بانه، سروآباد، دهگلان و دیواندره هر کدام یک هیأت مذهبی فعال است.

خزاعی اعلام کرد: در صورت همکاری و حمایت دارالقرآن تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و تجهیز هیئت‌های مذهبی در تلاشیم 20 هیئت‌های قرآنی دیگر در استان فعال شود.

وی فعالیت هیئت‌های مذهبی استان کردستان را قرآن محور دانست و اعلام کرد: کلیه فعالیت‌های قرآنی، دینی و مذهبی هیئات مذهبی اهل سنت و اهل تشیع وحدت‎‌آفرین بوده که این امر بسیار مورد پسند جامعه بوده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه دبیرخانه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب شورای هیئت‌های مذهبی کشور در استان کردستان مستقر است، ادامه داد: در این راستا فعالیت‌های مؤثری به صورت روزانه در هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: هیئات مذهبی استان کردستان در راستای روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه برای حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رأی فعالیت مستمر داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha