ماه رجب فرصتی برای تمرین توحید / اعتکاف رجبیه از جنس اعتکاف امیرالمؤمنین(ع) است
کد خبر: 3881845
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

ماه رجب فرصتی برای تمرین توحید / اعتکاف رجبیه از جنس اعتکاف امیرالمؤمنین(ع) است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتکاف رجبیه اعتکافی از جنس امیرالمومنین(ع) است، گفت: ماه رجب فرصتی برای تمرین بندگیِ ولایت و توحید است.

v[f

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب ماه خدا، ماه توحید و بندگی پروردگار متعال است. 

وی با اشاره به اعمال این ماه به توضیح اذکار توصیه شده پرداخت و گفت: بیشترین اذکار وارده در ماه رجب ذکر شریف لا اله الا الله و تکثیر در قرائت سوره شریفه توحید است؛ پیام این دو ذکر بزرگ یاد خدا و رنگ خدا و بوی خدا دادن است. از آنجا که روز قیامت به تعبیر قرآن کریم روز «صِبْغَةَ اللَّهِ» است؛ «صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً » نیکوترین و خوشبوترین و خوشرنگ‌ترین رنگ‌ها، رنگ خدایی گرفتن است.

فرحانی گفت: امشب در شب جمعه اول ماه رجب _ شب جمعه هم از اعیاد بزرگ الهی است. شب جمعه شب توحید است و وجود امام عصر هم مظهر توحید است و حلقه وصل به ذات اقدس الهی است _ این شب جمعه عمل بسیار ارزشمندی دارد که لیله الرغائب یعنی شب دلدادگی و بندگی ذات اقدس الهی است. عمده ذکرها در اعمال این شب، قرائت دو سوره شریف قدر و توحید است یعنی ولایت و توحید که ظاهر و باطن یک واقعیت است. همچنین روزه ماه رجب بسیار سفارش شده است و همچنین لیلة الرغائب نمازی 12 رکعتی دارد که به صورت شش نماز دو رکعتی خوانده می‌شود. در هر رکعت بعد از سوره حمد ۳ بار سوره قدر و ۱۲ مرتبه سوره توحید قرائت می‌شود، همچنین اذکار بعد از نماز هم در مفاتیح آمده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ان‌شاالله مومنان بتوانند از این طریق پیوندشان را با ولایت و ذات اقدس الهی تقویت کنند و دلدادگی و بندگیِ ولایت و توحید را تمرین کنند و برای درک لیالی ارزشمند نیمه رجب و اعتکاف رجبیه آماده شوند. 

وی بیان کرد: اعتکاف رجبیه اعتکافی از جنس امیرالمومنین(ع) است یعنی با ولادت امیرالمومنین آغاز می‌شود و نیمه رجب تمام می‌شود بانی این اعتکاف هم امیرالمومنین(ع) است و ایشان بود که واسطه حضور مادر بزرگوارشان در یک اعتکاف عجیب در جرف کعبه به اقرار برادران اهل سنت شد.

فرحانی در پایان اظهار کرد: رجب ماه خدا، ماه ولایت و ماه دلدادگی بندگان خاص پروردگار یعنی اهل بیت و ولایت مطلقه فقیه است. ان‌شاالله تمرین این ولایتمداری در روز قیامت که روز توحید و ولایت است ما را سربلند کند.

انتهای پیام
captcha