مراقب سلامت کارکنان حوزه درمان در بیمارستانها باشید
کد خبر: 3886535
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

مراقب سلامت کارکنان حوزه درمان در بیمارستانها باشید

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه نیروهای کادر درمانی با توسل به خداوند در راه خدمت رسانی به مردم خسته نشوند، گفت: همه مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستانها باید مراقب سلامت کارکنان حوزه درمان باشند.

مراقب سلامت کارکنان حوزه درمان در بیمارستانها باشید

به گزارش ایکنا از خوزستان،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در سیزدهمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا که روز گذشته ۲۸ اسفندماه برگزار شد، با بیان اینکه سال ۹۸ با این حادثه روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، اظهار کرد: این مسئله تلخی ها و پیامدهای مفید و مثبتی را به همراه داشته است که بعداً با جمع بندی آنها می توان سرمایه های خوبی را برای آینده و آیندگان به همراه داشت.

وی ادامه داد: در پی این ماجرا اعتماد به نفس خوبی در مجموعه پزشکی شکل گرفت و عزیزان ما خودشان را پیدا کردند همچنین انسجام عمومی در جامعه پدیدار شده است و ما اکنون نسبت به پشت سر بسیار متفاوت از اوایل اسفندماه هستیم.

وی گفت: شاید کمتر سراغ داشته باشیم که در حادثه‌ای مقام معظم رهبری اینقدر مستقیم ورود داشته و پشتیبانی کرده باشند. از اولین صحبت ایشان با جامعه پزشکی به صورت تصویری در ۸ اسفند ماه و پس از آن در ۱۳ و ۲۲ اسفند و آخرین تعبیر ایشان در ۲۵ اسفند ماه که ضمن تشکر از وزیر و همکاران محترم ایشان فرمودند تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت برای همه لازم است اجرا است. به این معنی که مقام معظم رهبری از این قرارگاه حمایت می‌کنند؛ اینها اتفاقات خوبی هستند که باید این مسئله را نعمتی از جانب خدا دانست چرا که این حمایت‌ها و این انسجام ها وجود دارد.

شفیعی افزود: در ادامه می خواهم بگویم که در این مسیر خسته نشوید. امام باقر علیه السلام می فرماید ابقاء عمل از اصل عمل مهم‌تر است در ادامه برای خسته نشدن باید در اولین گام به خداوند متعال اعتماد داشت. امام راحل فرمودند «از من پیرمرد خسته تر نیست اما تکلیف را چه کنیم.»در حال حاضر نگاه اعتماد و اطمینان جامعه به سمت این قرارگاه است. امام سجاد می فرماید اعتماد مومنان و جامعه به مجموعه و گروهی از نشانه‌های صلاح است. اکنون این توجه وجود دارد و مردم به توصیه ها گوش می دهند می‌خواهم بگویم بخشی از جمعیتی که احساس نگرانی نمی‌کند به دلیل اعتماد به مجموعه پزشکی کشور است. چرا که احساس شان این است که مسئولان مربوطه کار می کنند حاکمیت کار می‌کند. اما نباید خسته شویم اگر کار رها شد خسارت بسیاری وارد می شود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: به برخی از مدیران هم عرض کرده‌ام در اوج سختی و ناامیدی و خستگی وقت دعا است وقت توسل به خداوند و اینکه به خدا بگوییم اینها بندگان تو هستند و به تلاش و توان خودمان دلبسته نشویم ما در شرایطی هستیم که باید از مشکلات عبور کنیم اما دقت کنید مجموعه ها و آدم هایی هستند که خوشنام نیستند و می خواهند در این حادثه بهره‌برداری مورد نظر خود را انجام دهند کار دستگاه های بازرسی و نیروهای امنیتی را اگرچه ناراحتتان می‌کند خیرخواهانه بدانید طبیعی است کسی که در حوزه اجرا کار می‌کند نکته‌ای از نظرش دور بماند. بنابراین در مورد توزیع بیت‌المال حساسیت نشان دهید و مطمئن باشید که افرادی که بدون حمایت نمی توانند به چیزی دست پیدا کنند حتما بهره‌ای از اقلام توزیعی داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر مجموعه ای از حوزه بزرگ دانشگاه‌های علوم پزشکی خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند خط را باید نگه داشت باید به این عزیزان توجه شود تا آنجا که احساس کنند شما پدرانه و خیرخواهانه دارید به آن ها توجه می کنید اگر اینها که در خط مقدم هستند خسته شدند عقبه خط لگدمال می شود. همه ما سعی می‌کنیم کارهایمان را به نوعی پیش ببریم که در لحظه تحویل سال کنار خانواده هایمان باشیم حال که بخشی از جامعه این لحظه را در کنار خانواده خود نباشند خیلی خوشایند فرهنگ ایرانی ما نیست و باید به همین دلیل از آنها حمایت کرد.

شفیعی تصریح کرد: نکته‌ای که در اینجا قابل توجه است همراهان و اطرافیان بیماران در محوطه‌های بیمارستانها است به کنترل عبور و مرور در بیمارستانها دقت شود. و البته دغدغه همه شما باید تضمین سلامت کارکنان حوزه درمان در بیمارستانها باشد.

انتهای پیام
captcha