آمریکا قصد حضور طولانی‌مدت در عراق را دارد
کد خبر: 3889195
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
عضو عصائب اهل‌الحق:

آمریکا قصد حضور طولانی‌مدت در عراق را دارد

«سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق تأکید کرد: آمریکایی‌ها قصد خروج از این کشور را ندارند بلکه برای حضوری طولانی مدت برنامه‌ریزی می‌کنند.

السعدی: آمریکا قصد حضور طولانی مدت در عراق را داردبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی عصائب اهل‌الحق عراق، با اشاره به صدور بیانیه گروه‌های مقاومت عراق که بعد از جنایات متعدد آمریکایی‌ها صادر شد، تصریح کرد: تصمیم تاریخی پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی به دلیل جنایات فراوان آنها در این کشور اتخاذ شد.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای حضور طولانی‌مدت در عراق برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: تحرکات اخیر آمریکا در عراق به‌ منظور ترک این کشور انجام نمی‌شود، بلکه نشان از استقرار مجدد دارد.

السعدی با طرح این سؤال که چگونه می‌توان میان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی و استقرار موشک‌های پاتریوت ارتباط برقرار کرد، گفت: دولت کنونی آمریکا صراحتاً از دست داشتن دولت باراک اوباما در ظهور داعش پرده برداشت.

وی با بیان اینکه ملت عراق حضور نیروهای آمریکایی و جنایات آنها و این اشغالگری تاریخی را محکوم می‌کند، ابراز کرد: آمریکایی‌ها با فشار آوردن برای بر سر کار آمدن عدنان الزرفی و تشکیل حکومت او به وضوح در مسائل سیاسی عراق دخالت می‌کنند و آنها رئیس‌جمهور و برخی نمایندگان را برای تشکیل حکومت الزرفی تحت فشار قرار داده‌اند.

السعدی با اشاره به اینکه آیا الزرفی نماینده مرجعیت و خواسته مردم و گروه‌های شیعی است؟ اظهار کرد: دستیابی او به رأی اعتماد پارلمان بعید است، زیرا تصمیم پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در برنامه‌های دولت الزرفی کاملاً نادیده گرفته شده و به دیپلماسی عراق فرصت زیادی دادیم تا نقش خود را در اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور ایفا کند اما آنها همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha