تولید ۶۰ هزار ماسک بهداشتی توسط کانون‌های مساجد خوزستان
کد خبر: 3889264
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰

تولید ۶۰ هزار ماسک بهداشتی توسط کانون‌های مساجد خوزستان

تولید روزانه ماسک و گان بهداشتی، ضد عفونی کردن معابر، اجرای آنلاین مراسم مذهبی، طراحی مسابقات در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان بخشی از اقدامات کانون‌های مساجد استان در روزهای شیوع کرونا است.

تولید ۶۰ هزار ماسک بهداشتی نوسط کاننن های مساجد خوزستان( آماده)حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره فعالیت‌های کانون‌های مساجد در روزهای شیوع کرونا گفت: در این مدت قریب ۶۰ هزار ماسک بهداشتی و حدود ۴ هزار گان بهداشتی در کانون‌های مساجد تولید شد که این آمار روزانه در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه اکثر مساجد ما به صورت خودجوش اقدام به ضدعفونی کردن محلات و معابر می‌کنند، افزود: در این زمینه پویشی نیز راه‌اندازی شده است که طی آن کانون‌ها و مساجد از مردم درخواست می‌کنند در صورت نیاز به ضدعفونی کردن خیابان یا منزل به آنها اعلام کرده تا در اسرع وقت اقدام کنند.

همت‌پور ادامه داد: تهیه بسته‌های غذایی و اعطای آنها به بیمارستان‌ها، قربانی کردن ۱۲ رأس گوسفند برای دفع بلا و توزیع گوشت آنها بین افراد بی‌بضاعت و ... بخشی دیگر از اقداماتی است که توسط کانون‌های مساجد انجام شده است. یکی از کانون‌های ما در شهرستان شوش به نام کانون علمدار موفق شد ۵۰۰ بسته معیشتی (شامل گوشت، برنج، مرغ، رب گوجه، روغن و غیره) تهیه و بین نیازمندان شوش و حومه توزیع کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه در فضای مجازی نیز اتفاقات خوبی افتاد، گفت: هیئت و مساجد مراسم هفتگی خود را به صورت آنلاین دنبال می‌کنند و مخاطبان آنها به صورت زنده این برنامه‌ها را می‌بینند. مساجد نیز کارهای خوبی در زمینه تولید محتوا انجام داده‌اند.

وی همچنین اظهار کرد: پویش‌های خوبی از سوی کانون‌ها شکل گرفت که از جمله آنها پویش اهدای خون، پویش احسان مالکین(بخشش اجاره‌بها)، پویش مهر ماندگار(طرح معیشتی) است. طراحی مسابقات در فضای مجازی نیز بخشی دیگر از برنامه‌های کانون‌ها در فضای مجازی است.

انتهای پیام
captcha