فعالیت‌های خلاقانه جهادی در «قطعه‌ای از بهشت»
کد خبر: 3901479
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

فعالیت‌های خلاقانه جهادی در «قطعه‌ای از بهشت»

گروه جهادی «قطعه‌ای از بهشت» در محله دولاب تهران به انجام فعالیت‌های متنوع و خلاقانه به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از بحران کرونا اقدام کرده و در این راستا، به خوبی از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره گرفته است.

فعالیت‌های خلاقانه جهادی در «قطعه‌ای از بهشت»مجید سمیعی، مسئول گروه جهادی «قطعه‌ای از بهشت» در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: این گروه جهادی که در منطقه دولاب تهران فعالیت می‌کند، طی 80 روز اخیر فعالیت‌های شاخصی را برای مبارزه و کاهش آسیب‌های ناشی از بحران کرونا به انجام رسانده است و به این منظور تعداد حدود 20 تا 30 نفر از اعضای گروه، به طور روزانه به ضدعفونی کردن معابر محله اقدام کردند، پس از گذشت چند روز، ظرفیت ویژه‌ای از مشارکت‌های محلی آزاد شد و در عرض دو روز، از هر خیابان محله، حدود 70 نفر برای انجام ضدعفونی کردن معابر با سم‌پاش اعلام آمادگی کردند که در نوع خود، بی‌سابقه بود.

وی با بیان اینکه اقلام ضدعفونی با کمک خیران و ستاد مقابله با کرونا در استان تهران تهیه شده است، اظهار کرد: در روزهای اخیر و با بهبود وضعیت کرونا، اقدام ضدعفونی که در طول روز سه یا چهار نوبت در سطح محله انجام می‌گرفت و نقش عمده‌ای در امنیت روانی ساکنان محله و کاهش آسیب‌‌های کرونا داشت، کنار گذاشته شد تا از بهبود فعلی و موقتی شرایط برای برنامه‌ریزی مراحل بعدی استفاده شود.

سمیعی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های گروه جهادی، دوخت و تولید ماسک با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی بود، بسیاری از مردم محله در انجام دوخت ماسک مشارکت کردند و بعضی خانواده‌ها نیز به طور داوطلبانه چرخ خیاطی خود را به طور امانت در اختیار ما قرار دادند تا بتوانیم برای خانواده‌های محروم و نیازمند، ماسک تولید کنیم.

مسئول گروه جهادی «قطعه‌ای از بهشت» اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های گروه جهادی در ایام شیوع کرونا، کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محله بوده است به گونه‌ای که برخی از خانم‌های گروه، در آشپزخانه بیمارستان‌ها به فعالیت مشغول شدند، برخی دیگر نیز به تهیه روزانه دو یا سه نوبت آبمیوه طبیعی برای پرستاران اقدام کردند تا به ارتقای روحیه و سلامت نیروهای خدوم درمانی کمک کرده باشند.

وی از تهیه و توزیع 370 بسته معیشتی به ارزش 60 میلیون تومان میان خانواده‌های نیازمند محله دولاب خبر داد و گفت: نسبت به افراد معتاد و متکدیان نیز بی‌تفاوت نبوده‌ایم و برای آنان، به توزیع غذای گرم اقدام کرده‌ایم. همچنین با همت مهندسان گروه، مشکلات تأسیساتی منازل حدود 100 معلول و نیازمند در محله برطرف شد.

سمیعی در بخش دیگری از سخنان به برنامه‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: از این پس باید بر پیش‌گیری متمرکز شویم و مدارس را که به علت در پیش بودن امتحانات نهایی، یکی از بسترهای خطرخیز هستند، برای ضدعفونی تحت پوشش قرار دهیم، به این منظور روزانه دو یا سه گروه به مدارس دولتی محله اعزام می‌شوند و نسبت به تجهیز وسایل بهداشتی و ضدعفونی کردن سطوح آن اقدام می‌کنند. در حال حاضر مدارس با جمعیت یک‌سوم و به منظور رفع اشکال دایر است اما از روزهای آینده به منظور برگزاری امتحانات پایان ترم، با تراکم جمعیت مواجه خواهد شد.

مسئول گروه جهادی «قطعه‌ای از بهشت» همچنین یادآوری کرد: این گروه جهادی در زمینه‌های اشتغال‌زایی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی فعالیت می‌کند و از بزرگترین گروه‌های جهادی محله دولاب محسوب می‌شود که مسجد «نواب صفوی» را محور فعالیت‌های خود قرار داده است و نه فقط در استان تهران، بلکه در استان گلستان(پس از سیل آق قلا) و در استان کرمانشاه(پس از زلزله) به فعالیت می‌پردازد. یکی از فعالیت‌های برون‌استانی در ماه‌های آینده، احداث 13 کلاس درس و یک مدرسه در مناطق محروم استان لرستان است.

سمیعی در پایان به وجه نام‌گذاری این گروه نیز اشاره کرد و گفت: معتقد هستیم با فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌توانیم کشورمان ایران که قطعه‌ای از بهشت است را به یکی از کشورهای پیشرفته و سرآمد دنیا تبدیل کنیم.

انتهای پیام
captcha