بهره‌وری اقتصادی از موقوفات استانی با هدف توسعه تولید
کد خبر: 3902062
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

بهره‌وری اقتصادی از موقوفات استانی با هدف توسعه تولید

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه از سرمایه‌گذاری‌ در موقوفات با دیدگاه توسعه تولید در راستای تحقق شعار سال خبر داد.

بهره‌وری اقتصادی از موقوفات استانی با هدف تحقق شعار سال

مهدی پندار، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه که برای بازدید از پروژه‌های اقتصادی موقوفات استان به خوزستان سفر کرده است، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید با نام «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری اتفاقات جدی در استان افتاده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده سرمایه‌گذاری‌ جدی در موقوفات با دید تولید انجام شود، افزود: عمده موقوفات استان در حوزه کشاورزی و دامداری اعم از دام سبک و سنگین، زراعت و باغبانی و شیلات است؛ مهم‌ترین پروژه ما پروژه رامهرمز بود که اوقاف خوزستان کارهای بهره‌وری اقتصادی از موقوفه این شهرستان را پیش برده است. به این صورت که نزدیک به 200 هکتار کار پیشرفت داشته و امیدواریم توسعه آن به 700 هکتار هم برسد. در کنار موقوفه رامهرمز، همچنین فضا برای پرورش دامداری سبک با ظرفیت 2 هزار رأس آغاز به کار کرده و نزدیک به یک‌هزار رأس دام سبک در آنجا مستقر شده است و امیدواریم به 2 هزار رأس دام توسعه یابد.

پندار همچنین با اشاره به ظرفیت استان در زمینه پرورش دام سنگین(گاومیش خوزستان)‏، توضیح داد: این اقدام در موقوفات دزفول انجام می‌شود و سرمایه‌گذاری دقیقی را در این حوزه داریم و امیدواریم بتوانیم در راستای برطرف کردن نیاز جامعه به مواد خوراکی شیر و کره گام جدی برداریم چراکه این مواد یکی از نیازهای اساسی کشور هستند و سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار صرف واردات آن می‌شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اشاره به بازدید از دیگر پروژه‌های عمرانی، مسکونی، تجاری در دزفول، رامهرمز، رامشیر و اهواز، تصریح کرد: خوزستان به عنوان پایلوت اساسی در حوزه کشاورزی، زراعت،  دام‌پروری و نخیلات در نظر گرفته شده است. همچنین یکی از زیرمجموعه‌های گروه تخصصی کشت و صنعت اوقاف در خوزستان به عنوان کشت و صنعت منطقه تأسیس خواهد شد که اداره تخصصی موقوفات حوزه کشاورزی در استان را به عهده خواهد گرفت.

وی درباره سرمایه‌گذاری سازمانی در پروژه‌های اقتصادی موقوفات استانی، گفت: تمام پروژه‌هایی که در استان برای بهره‌وری از موقوفات و ایجاد تولیدات جدید مطرح می‌شود، باید طرح مطالعاتی آن آماده باشد و سپس در کمیسیون عالی سرمایه‌گذاری طرح می‌شود و پس از تصویب در آنجا منابع تأمین مالی آن اعم از منابع استانی و منابع ملی در قالب تسهیلات (بلاعوض و قرض‌الحسنه) در اختیارشان قرار می‌گیرد تا این پروژه‌ها عملیاتی شود.

پندار بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های اقتصادی موقوفات در استان، در حال کار هستند و ظرفیت اشتغال و تولید آنها به بار نشسته است. اما پروژه‌های بلندمدت دیگری در حال مطالعه و بررسی است و نزدیک به 30 میلیارد تومان برای پروژه دام سنگین (گاومیش) سرمایه‌گذاری در استان اتفاق خواهد افتاد و امیدوارم سرمایه موقوفات در دزفول و رامهرمز توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha