بقاع متبرکه در خوزستان بازگشایی شدند / ممنوعیت برگزاری مراسم و نماز جماعت
کد خبر: 3904716
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

بقاع متبرکه در خوزستان بازگشایی شدند / ممنوعیت برگزاری مراسم و نماز جماعت

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با بیان اینکه بقاع متبرکه در استان خوزستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند، گفت: برگزاری مراسم و نماز جماعت همچنان در همه بقاع متبرکه ممنوع است.

بقاع متبرکه در خوزستان بازگشایی شدند

حجت‌الاسلام فائز فائزی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: براساس درخواست مطرح‌شده از سوی اوقاف خوزستان به ستاد مبارزه با کرونا در استان خوزستان که هفته گذشته برگزار شد، مقرر شد که بقاع متبرکه در استان خوزستان بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزهای اوج زیارت در بقاع متبرکه استان خوزستان ماه‌های اسفند و فروردین است و در تابستان این رقم کاش می‌یابد بنابراین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم بر آن شد که بقاع در استان بازگشایی شوند.

فائزی با بیان اینکه استان خوزستان دارای 416 بقعه متبرکه است که غالبا روستایی هستند، گفت: 4 بقعه شاخص استان شامل آستان علی‌بن مهزیار اهوازی، سبزقبا در دزفول، امامزاده حیدر بهبهان و دانیال نبی در شوش که بیشترین تعداد زائر را دارند روزانه 6 ساعت از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 بازگشایی می‌شوند. دیگر بقاع استان محدودیتی در بازگشایی زمانی ندارند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: برگزاری مراسم و نماز جماعت همچنان در همه بقاع متبرکه ممنوع است.

انتهای پیام
captcha