تحصیل علم، تهذیب نفس و همراهی با مردم کمال وجهه روحانیت است
کد خبر: 3906074
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

تحصیل علم، تهذیب نفس و همراهی با مردم کمال وجهه روحانیت است

استاندار خوزستان گفت: هرچه جوانان ما در علوم حوزوی و فقه شیعه تدبر و رشد کنند و در عین حال فاصله با مردم و جامعه را کمتر کنند می‌توانند جامعه را بهتر و متناسب با تعالیم ائمه هدی رهنمون کنند. اگر در آن مسیر غافل بمانیم و آن مسیر را طی نکنیم ممکن است آنچه که انجام می‌دهیم مطابق با فرمایشات ائمه(ع) و دین نباشد و ما را به اشتباه بیندازد. تحصیل علم، تهذیب نفس و همراهی با مردم و در کنار آنها بودن، می‌تواند به عنوان کمال وجوهات یک انسان به خصوص روحانیت به عنوان امامان و پیشوایان یک جامعه تلقی شود.

شریعتی

به گزارش ایکنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در همایش گام دوم تبلیغ استان خوزستان که امروز ۱ تیرماه در دارالقرآن الکریم خوزستان برگزار شد، گفت: بخش قابل توجهی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی به دلیل ارتباط ناگسستنی میان روحانیت و نفوذ کلام و اثربخشی مرجعیت میان مردم بوده است.

وی با اشاره به نفوذ روحانیت در بین مردم آن را باعث پیروزی انقلاب اسلامی، اداره جنگ و گسیل جوانان در دفاع از کشور و انقلاب دانست و افزود: در این بین دشمن به نوعی غافل نبود و سعی کرد بین روحانیت و مردم فاصله بیندازد و وقتی فاصله ایجاد شد، اختلاف و بدبینی و نفاق ایجاد می‌شود. ذهن مردم و جوانانی که رابطه مردم و روحانیت را در قبل از انقلاب ندیدند ممکن است خدشه‌دار شود و باید به گذشته برگردیم و از برکات آن آثار ارزشمند بهره‌مند شویم و دوباره این رابطه، رابطه‌ای قلبی و همدلی دو طرفه باشد.

شریعتی ادامه داد: وقتی که مردم ببینند روحانیت حرف دلشان را می‌زنند و سعی می‌کنند آنچه واقعیت دارد را منعکس کنند، این رابطه دو طرفه محقق می‌شود که تاکنون اینگونه بوده است. نسل دوم روحانیت بعد از انقلاب و نسل جوان هم تلاشش بر این است در این مسیر گام بردارد. کسی که درس حوزوی را انتخاب می‌کند در مسیری گام بر می‌دارد که مفتخر به نوکری امامان معصوم و گسترش تعالیم درخشان و انسان‌ساز آن بزرگان باشد. این مسئله نباید به نوعی این امر را خدشه‌دار کند.

استاندار خوزستان افزود: هرچه جوانان ما در علوم حوزوی و فقه شیعه تدبر و رشد کنند و در عین حال فاصله با مردم و جامعه را کمتر کنند می‌توانند جامعه را بهتر و متناسب با تعالیم ائمه هدی رهنمون کنند. اگر در آن مسیر غافل بمانیم و آن مسیر را طی نکنیم ممکن است آنچه که انجام می‌دهیم مطابق با فرمایشات ائمه(ع) و دین نباشد و ما را به اشتباه بیندازد. تحصیل علم، تهذیب نفس و همراهی با مردم و در کنار آنها بودن، می‌تواند به عنوان کمال وجوهات یک انسان به خصوص روحانیت به عنوان امامان و پیشوایان یک جامعه تلقی شود.

وی خطاب به طلاب حاضر در این نشست، تصریح کرد: چشم جامعه در حال حاضر در مباحثی همچون سلفی‌گری و وهابیت به سمت شما است تا از باب علم و مقابله فرهنگی با این مسائل مواجهه کنید.

شریعتی گفت: آنچه که گفته شد به طور عمیق‌تر و جامع‌تر در سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در گام دوم تبلیغ دیده شده و امید داریم در این مسیر به عنوان مسیر رشد و تعالی جامعه از رفتارهای غیر مناسب پرهیز کنیم. در بحث مقابله با کرونا طلاب بسیار درخشان حاضر شدند و هر جا کمبودی دیدند، خطر را پذیرفتند و ورود کردند و این اقدامات باعث محکم شدن پیوند بین مردم و روحانیت می‌شود.

انتهای پیام
captcha