لزوم الگوگیری از رفتار مدیریتی شهید بهشتی برای تحقق جهش تولید و گام دوم انقلاب
کد خبر: 3907152
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
رئیس بنیاد شهید تصریح کرد؛

لزوم الگوگیری از رفتار مدیریتی شهید بهشتی برای تحقق جهش تولید و گام دوم انقلاب

رئیس بنیاد شهید در تشریح اهمیت بزرگداشت و یادآوری حادثه هفتم تیر، گفت: برای تحقق جهش تولید و تحقق گام دوم انقلاب باید از رفتار مدیریتی شهید بهشتی الگوی بگیریم.

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد شهدای هفتم تیر، امروز شنبه هفتم تیرماه، با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسد‌الله بادامچیان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در ساختمان یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این مراسم سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید طی سخنانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در طول مسیر خود فراز و فرودهای زیادی داشته و روزهای غم و شادی متعددی را پشت سرگذاشته است، گفت: برخی از این رویدادها دارای ویژگی‌های خاصی است که مسیر انقلاب را در سیر کمال خود قرار داده است. فاجعه هفتم تیر نیز که با طراحی آمریکا و به دست منافقان رقم خورد، یکی از این حوادث است که نقطه عطفی در مسیر انقلاب بود.

وی با مطرح کردن این سؤال که چرا بعد از 39 سال از فاجعه هفتم تیر اصرار داریم که هر سال این مراسم را با عزت برگزار کنیم؟ گفت: آیا ما به دنبال تبلیغ هستیم؟ اگر اینگونه بود که راه‌های دیگری برای تبلیغ هست. آیا هفتم تیر یک ترور کور بود یا یک برنامه هوشمندانه با پشتوانه اتاق فکر استکبار؟ چرا امام(ره) فرمودند بهشتی یک ملت بود برای ملت ما.

اوحدی برای پاسخ گفتن به سؤال‌هایی که مطرح کرد، با بیان مقدمه‌ای گفت: انسان‌ها در طول تاریخ به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته انسان‌هایی که به دلیل شناختی که نسبت به شرایط و جوامع دارند آینده‌نگر هستند و با بصیرتی که دارند می‌توانند تحول ایجاد کنند و دسته دوم انسان‌هایی که به دلیل نداشتن بصیرت از زمانشان عقب هستند. این دو گروه در طول تاریخ همیشه با هم در تقابل بوده‌اند.

دیدگاه امام در مورد منفور بودن رئیس جمهور آمریکا

اوحدی، امام(ره) را یکی از انسان‌های پیشرو در طول تاریخ برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) براساس بصیرتی که داشته‌اند تا یک قرن اخیر را پیش‌بینی و مطرح‌ کرده‌اند که قرن حاضر قرن غلبه مستضعفان بر استکبار است و اکنون می‌بینیم که همین طور شده است. ایشان سال 42 فرمودند اکنون منفورترین فرد در دنیا رئیس جمهور آمریکاست و اکنون نیز می‌بینیم که همینگونه است. گویی امام راحل برای همین امروز این سخنان را بیان کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه در زمان جنگ تصور همه این بودکه جنگ ویرانی به بار خواهد آورد، گفت: اما همان زمان امام فرمودند که جنگ نعمت است. اگر آن زمان جنگ نبود اکنون شهدای مدافع حرم و فاطمیون را نداشتیم. مقام معظم رهبری نیز به دلیل شناخت و بصیرتی که دارند و قوه تشخیصی که خداوند به ایشان عنایت کرده است، مسائل را پیش‌بینی می‌کنند، همچنان که آینده برجام را هم می‌دیدند.

 شهید بهشتی؛ حامی دانشجویان پس از تسخیر لانه جاسوسی

وی شهید بهشتی را نیز جزء انسان‌هایی برشمرد که دارای بصیرت و تشخیص بودند و گفت: اولین شخصی که پس از تسخیر لانه جاسوسی از دانشجویان حمایت کرد شهید بهشتی بود. همین بصیرت بود که موجب شد وقتی همه جریان‌های بی‌بصیرت با هم ائتلاف کردند و به این نتیجه رسیدند که در سهم‌خواهی از انقلاب اگر موفق نبودند، کانون و محور خط امام را هدف قرار دهند و بعد از اینکه عدم کفایت بنی‌صدر اعلام شد دست به ترور شهید بهشتی زدند.

اخلاق مدیریت شهید بهشتی را درس بگیریم.

اوحدی تصریح کرد: اگر اصرار به برگزاری چنین نشست‌هایی در بزرگداشت شهدای هفتم تیر داریم به این دلیل است که اخلاق مدیریت شهید بهشتی را درس بگیریم. ایشان با آینده‌نگری‌ خاص خود، مدرسه شهید حقانی را با هدف کادرسازی برای انقلاب تأسیس کردند. زمانی که دانشجویان ایرانی در غرب طعمه گروه‌های انحرافی می‌شدند ایشان چهار سال در انجمن اسلامی دانشجویان خارج از کشور فعالیت کرده و مرکز اسلامی هامبورگ را در اوج فعالیت گروه‌های معاند بنیان گذاشتند. برنامه‌ریزی برای مجلس شورای اسلامی و بسیاری از نهادهای حکومتی قبل از انقلاب نیز با حضور ایشان صورت گرفت.

وی اضافه کرد: باید از شهید بهشتی سعه‌صدر و اخلاق‌مداری را الگو بگیریم؛ ایشان مورد تهمت همه گروه‌ها قرار می‌گرفتند اما با آرامش با همین گروه‌ها گفت‌و‌گو می‌کردند. اوایل جنگ وقتی ایشان به جبهه آمده بودند، با دیدن شرایط بچه‌های جنگ که برخی از آنها به حدی آر‌پی‌جی شلیک کرده بودند که خون از گوش‌هایشان سرازیر بود، اشک می‌ریختند.

وی در پایان گفت: برای تحقق جهش تولید و تحقق گام دوم انقلاب باید از رفتار مدیریتی شهید بهشتی الگو بگیریم. هیچ بستر و مسیری برای تحقق گام دوم انقلاب به غیر از مسیر بهشتی‌ها و تأسی به فرهنگ شهادت وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha