مردم را با رفتار مطابق دین، دلگرم کنیم
کد خبر: 3907299
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

مردم را با رفتار مطابق دین، دلگرم کنیم

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مردم را امیدوار کنیم، باید عملکردمان مطابق دستور دین باشد، تصریح کرد: نوع رفتار و گفتار ما زیر ذره‌بین است؛ اگر توانستیم در این بخش توفیق حاصل کنیم در نهایت نسبت به پذیرش احکام دین دلگرمی ایجاد کرده‌ایم.

مردم را با رفتار مطابق دین، دلگرم کنیم

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد؛ امام جمعه اهواز  روز گذشته 7 تیرماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود نبوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور و مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ولایت از آن خدای متعال است.‌ خدای متعال بندگان خود را مظهر اسمای خود قرار می‌دهد. طبیعتا یکی از مظاهر ولایت خداوند متعال، شخص پیامبراکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی اظهار کرد: در قوس صعود ولایت، خداوند متعال در قله و ولایت پدر و مادر هم در دامنه قرار دارد. طبیعتا طفره رفتن از کسب مدارج علمیه محال است و انسان بدون کسب مراحل پایین نمی‌تواند به مراتب بالایی دست پیدا کند. محیط خانواده محل تمرینی برای این است که انسان چقدر می‌تواند در آن جامعه کوچک اطاعت و ولایت داشته باشد. انسان در ولایت پدر و مادر باید نمره قبولی را به دست بیاورد تا نوبت به دایره بزرگ‌تر یعنی ولایتِ ولایت فقیه برسد.

موسوی ادامه داد: اطاعت‌پذیری در عرصه خانواده، اجتماع، ولایت فقیه و بعد از آن ولایت معصوم سلسله‌هایی برای محک زدن ما در پذیرش ولایت خدا هستند. باید تمام تلاش خودمان را داشته باشیم تا در این سلسله طولی، رسالت و تکلیفی که خداوند متعال در همه این عرصه‌ها بر گردن ما نهاده انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در این 41 ساله انقلاب، کارگزاران اذعان می‌کنند هر کجا تخطی از سخن دو امام انقلاب صورت گرفت، متحمل ضرر شدیم. روحیه اطاعت‌پذیری بسیار مهم است و همه ما از این طریق محک می‌خوریم. نکته اخلاقی که می‌توان از این موضوع استفاده کرد این است که اگر پدری که بر خانواده ولایت دارد، اگر در این ولایت خود دچار ظلم و ستم شود، در این صورت، ولایت‌مداری فرزند این خانواده مخدوش می‌شود، چون به رفتار پدر و مادر خود نگاه می‌کند. اما اگر پدر به دستورات عمل کند، برای فرزند دلگرمی ایجاد می‌شود. اگر در عرصه اجتماع قرار گیرد و رفتار دو امام انقلاب را ببیند که در دوره چهل و یک ساله کمتر خطایی به زندگی آنها راه داشته است، مشتاق ولایت امام عصر(عج) می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم به رفتارهای منتسبین به رهبر معظم انقلاب نگاه می‌کنند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مردم را امیدوار کنیم، باید عملکردمان مطابق دستور دین باشد. نوع لباس پوشیدن‌ها، نوع رفتار، نوع راه رفتن، نوع گفتمان‌هایی که ایجاد می‌کنیم زیر ذره‌بین است و اگر توانستیم در این بخش توفیق حاصل کنیم در نهایت نسبت به پذیرش احکام دین دلگرمی ایجاد کرده‌ایم.

موسوی‌فرد این رفتارها را مساله مهمی به ویژه در میان دانشجویان دانست و گفت: باید تلاش کرد در جایگاهی که خداوند متعال به ما داده به واسطه رفتار، مردم را به دین دعوت و دلگرم کنیم. در زمینه سیل و دیگر مشکلات، مردم شاهد حضور طلاب بودند و هر کدام از این کمک‌رسانی‌ها برابر با هزار منبر است.

انتهای پیام
captcha