گلایه‌های مختارپور از وضع بودجه نهاد کتابخانه‌ها و حقوق کتابداران
کد خبر: 3907319
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شد؛

گلایه‌های مختارپور از وضع بودجه نهاد کتابخانه‌ها و حقوق کتابداران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار مدیران ارشد وزارت ارشاد با معاون اول رئیس جمهور از وضعیت بودجه و پرداخت حقوق کتابداران کشور گلایه کرد.

گلایه‌های مختارپور از وضع بودجه نهاد کتابخانه‌ها و حقوق کتابدارانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد در دیدار وزیر و مدیران ارشد وزارت ارشاد، با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در تشریح اقدامات این نهاد گفت: تکمیل ۵ کتابخانه مرکزی مانند مشهد، یزد و بجنورد پس از ۲۲ سال از جمله این اقدامات است و بزرگترین جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر اقداماتی است که از سوی این نهاد برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بزرگترین جشنواره کتابخوانی در سراسر کشور از نظر شرکت کننده گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله جشنواره‌های کتابخوانی بزرگ کشور است که دهمین دوره آن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در حال برگزاری است. در نهمین دوره این جشنواره بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مشارکت کردند که از نظر آمار می‌توان گفت یکی از بزرگترین مسابقات کتابخوانی سراسر کشور است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با اشاره به برخی مشکلات بودجه‌ای موجود گفت: سال ۱۳۸۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تبدیل وضعیت شد و از نهادی که ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود به نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شد. پس از این زمان مشکلات بودجه‌ای مختلفی برای نهاد به وجود آمد چرا که بخشی از بودجه نهاد به صورت کمک از سوی دولت دریافت و بخشی نیز از نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که به عنوان مثال بودجه نهاد در سال ۹۹ حدود ۲۰۲ میلیارد تومان است و اگر همین مقدار هم از نیم درصد شهرداری‌ها تأمین شود همچنان تا تکمیل منابع لازم برای پرداخت حقوق کتابداران که در سال ۹۹ بالغ بر ۴۶۲ میلیارد تومان است فاصله دارد.

مختارپور ادامه داد: در حوزه بودجه نهاد مشکل دیگری دارد و آن هم اینکه دارای فصل یک نیست و کتابداران در دریافتی‌های خود واقعا مظلوم واقع شده اند و این موارد بار‌ها در مکاتبات مختلف و متعدد مطرح شده است. در اردیبهشت ماه سال جاری نیز حضرتعالی نامه مربوطه را برای بررسی و حل مشکل به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کردید که همچنان منتظر پاسخ آن سازمان هستیم.

انتهای پیام
captcha