قرآن‌نویسی پیرمرد مصری در دفاتر مشق + عکس
کد خبر: 3907567
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

قرآن‌نویسی پیرمرد مصری در دفاتر مشق + عکس

محمد عبدالمقصود، پیرمردی مصری است که تاکنون چهار بار قرآن کریم را در دفاتر مشق نگاشته است، نسخه چهارم این قرآن در ایام قرنطینه خانگی(در پی شیوع کرونا) طی مدت چهار ماه به پایان رسید.

پیرمرد مصری و دست‌نویسی قرآن در دفاتر مشق + عکسبه گزارش ایکنا؛ به نقل از الوطن نیوز، محمد عبدالمقصود بازنشسته است و از فرصت بازنشستگی برای نگارش قرآن بهره برده و ساعات طولانی را در طول روز به نوشتن آیات وحی اختصاص داده است.

او حسابدار سابق شهر «منفلوط» از توابع استان اسیوط مصر بوده و در این باره می‌گوید: در زمان کودکی عادت داشتم که قرآن را در مکتبخانه‌ها دست‌نویسی کنم تا اینکه بازنشسته شدم و به ذهنم رسید که آیات را در دفاتر مشق بنویسم.

عبدالمقصود سال 2016 این ابتکار قرآنی را آغاز کرد و در همین سال نخستین قرآن را نوشت و نگارش آن 13 ماه طول کشید.

وی اظهار کرد: قرآن‌نویسی را از چهار سال پیش آغاز کردم و هر روز 10 صفحه را می‌نوشتم و هر دو صفحه را پس از هر یک از نمازهای پنج‌گانه نگارش می‌کردم.

این پیرمرد مصری تصریح کرد: اوایل کار برایم سخت بود، چون باید خطوط با هم هماهنگ و مانند هم می‌بود و آیات به دقت علامت‌گذاری می‌شد، اما به مرور آسان شد و توانستم در سه نسخه بعدی بر مشکلات و دشواری‌های کار غلبه کنم.

محمد عبدالمقصود تصریح کرد: نسخه اول 13 ماه طول کشید، دومین قرآن هشت ماه، سومین نسخه شش ماه و چهارمین نسخه قرآن 4 ماه به طول انجامید و در آخرین قرآنی که نگارش کردم، به دلیل قرنطینه خانگی(در پی شیوع کرونا) وقت بیشتری برای این کار داشتم.

هر یک از دفاتری که عبدالمقصود قرآن را در آن‌ها دست‌نویسی می‌کند، 200 برگ دارد و برای هر نسخه از قرآن، سه دفتر را استفاده می‌کند.

او قصد دارد در آینده هم نسخه‌های قرآن‌ بیشتری بنویسد و در این باره می‌گوید: نگارش قرآن، برنامه زندگی من است و تا زمانی که زنده هستم، این کار را ادامه خواهم داد.

انتهای پیام
captcha