آزمون پایان دوره آموزش زبان فارسی در یونان برگزار شد
کد خبر: 3907764
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

آزمون پایان دوره آموزش زبان فارسی در یونان برگزار شد

به همت رایزنی فرهنگی ایران در یونان، آزمون پایان دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در آتن و تسالونیک برگزار شد.

آزمون پایان دوره آموزش زبان فارسی در یونان برگزار شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این آزمون به صورت هماهنگ در رایزنی فرهنگی ایران در آتن، دانشگاه پانتئون و دانشگاه ارسطو در شهر تسالونیکی با شرکت بیش از 100 نفر از فراگیران زبان فارسی عصر دیروز، 9 تیر برگزار شد.

ترم زمستانی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در مقاطع مختلف و توسط اساتید هر بخش برگزار شد که استقبال فارسی‌آموزان از برگزاری این کلاس‌ها و در امتداد آن نتایج امتحانات نشان از مؤثر بودن این کلاس‌های آنلاین داشته است.

نکته قابل توجه این بود که دو نفر از شاگردان این نمایندگی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان بازگشت‌شان به یونان برای شرکت در این امتحانات نبود، به صورت آنلاین از وین، اتریش و ایالت نیوجرسی آمریکا در این آزمون شرکت کردند.

همچنین، کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه ارسطو در تسالونیک که از سال گذشته آغاز شده بود، امسال و پس از امضای تفاهمنامه همکاری‌های علمی ـ فرهنگی با این دانشگاه، به‌صورت رسمی در بین واحدهای انتخابی این دانشگاه قرار گرفت که با رشد چشمگیر دو برابری، تعداد متقاضیان و شرکت‌کنندگان در این دانشگاه روبرو هستیم.

دانشجویان دانشگاه پانتئون آتن نیز با حضور در این امتحانات سال تحصیلی خود را به پایان رسانده و برای ترم جدید در ماه اکتبر آماده می‌شوند.

سطح‌بندی کلاس‌های آموزش زبان فارسی در این نمایندگی، طبق سطح‌بندی‌های اعلام شده از سوی بنیاد سعدی است و تمام فراگیران در امتحانات گفتاری، شنیداری و کتبی (براساس استاندارهای موجود) شرکت می‌کنند.

در سیستم رسمی اعلام شده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در آتن، پس از تصحیح اوراق توسط اساتید، نمرات به فراگیران اعلام و قبول‌شدگان می‌توانند در ترم بعد حضور یابند.

یادآور می‌شود، به غیر از شاگردانی که به صورت مستقیم در این کلاس‌ها شرکت داشته‌اند، علاقه‌مندانی هم از شهرهای دیگر و جزایر یونان هستند که به صورت آزاد در این امتحانات و طبق شرایطی که به آنها اعلام می‌شود، شرکت می‌کنند که در بیشتر موارد این نمایندگی برای آنها کتاب و جزوات مربوطه را ارسال کرده است.

اهتمام این نمایندگی برای جذب حداکثری فراگیر، استانداردسازی کلاس‌ها، رشد زبانی فراگیران (دستور ادبیات، نوشتاری، گفتاری و شنیداری)، ایجاد ارتباط با علاقه‌مندان به این زبان حتی در شهرهایی که آموزش زبان فارسی در آنجا وجود ندارد، ارائه فرهنگ و تاریخ ایران، منسجم‌تر کردن و به روز کردن کلاس‌ها، آماده‌سازی جزوات با کیفیت و به روز کردن آنها، از جمله سیاست‌های این نمایندگی در حوزه آموزش زبان فارسی است که به توفیق الهی، این نمایندگی در این مسیر گام برداشته و این کلاس‌ها و امتحانات سال به سال بهتر و منظم‌تر برگزار می‌شوند.

انتهای پیام
captcha