روضه‌های خانگی مجازی برگزار می‌شود / استقبال از باران وحی با 1100 اثر
کد خبر: 3907960
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
معاون امور فرهنگی كميته امداد تهران:

روضه‌های خانگی مجازی برگزار می‌شود / استقبال از باران وحی با 1100 اثر

معاون امور فرهنگی كميته امداد استان تهران، با اشاره به استقبال مردم تهران از جشنواره قرآنی باران وحی که به مناسبت دهه کرامت در حال برگزاری است، گفت: روضه‌های خانگی این دهه برای مددجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حسین زمانیان، معاون امور فرهنگی كميته امداد استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های دهه کرامت این معاونت پرداخت و گفت: برای اولین بار مرکز نیکوکاری منطقه 21 تهران در کنار 9 کانون دائمی فرهنگی استان تهران فعالیت‌های خود را به موضوعات فرهنگی اختصاص داد. این مرکز نیکوکاری محله‌ای را انتخاب کرده و به نیازمندان خدمات خیریه ارائه می‌کند، با این تفاوت که برای این مرکز مدیری منصوب کرده‌ایم که دانش‌آموزان را فراخوان کرده و با امکاناتی که در محله وجود دارد، به دنبال اجرای فعالیت‌های آموزشی است.

وی از برگزاری جشنواره قرآنی باران وحی خبر داد و گفت: در این جشنواره خانواده‌ها ویدئوهایی را با موضوعات قرآنی در قالب قرائت قرآن، مداحی، صنایع دستی، قصه‌گویی، دکلمه، اذان و ... ضبط کرده و برای ما ارسال می‌کنند. آثار رسیده ابتدا به صورت استانی داوری و آثار نفرات برتر علاوه بر دریافت جایزه به مرحله کشوری ارسال می‌شوند.

معاون امور فرهنگی كميته امداد استان تهران، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته افراد مسن و یا کم‌سواد نمی‌توانستند در مسابقات ما شرکت کنند، گفت: به همین منظور امسال در جشنواره قرآنی باران وحی امکاناتی فراهم شد تا حتی افراد مسن کم‌سواد و مسن نیز در بخش‌های مختلف از جمله مثل قصه‌گویی شرکت کنند و آثار خود را که به صورت فیلم‌های ضبط شده با تلفن همراه است، برای جشنواره ارسال کنند.

وی از دریافت هزار و 100 اثر در دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا پایان تیرماه فرصت ارسال اثر دارند.

زمانیان از برگزاری روضه‌های خانگی در این دهه نیز خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته روضه‌ها به صورت حضوری و با حضور روحانیون و مداحان در منازل مددجویان برگزار می‌شد و شرکت‌کنندگان سؤال‌های شرعی خود را نیز از روحانیون می‌پرسیدند؛ اما امسال به دلیل شیوع کرونا این برنامه در ماه رمضان به صورت مجازی برگزار شد. در دهه کرامت امسال نیز پیش‌بینی برگزاری 100 روضه خانگی مجازی داریم.

وی از برگزاری برنامه‌های ویژه روز دختر نیز سخن گفت و افزود: با موضوع «دنیای دخترانه ایران من» مسابقه نقاشی برگزار کردیم، همچنین مسابقه عکس از جشن‌های خودجوش خانگی با موضوع «فدای دخترم» و مسابقه فیلم تقدیر و تجلیل از دختر خانواده توسط والدین نیز برگزار شد که هم مددجویان و هم عموم مردم در این مسابقه شرکت کردند.

زمانیان در پایان گفت: علاوه بر این برنامه‌ها، اداره‌کل‌ها نیز به صورت مستقل برنامه‌های ویژه‌ای برای همین دهه برگزار کرده‌اند که در پایان دهه، گزارش‌های مربوط به این اقدامات ارائه خواهد شد.  

انتهای پیام
captcha