الحاق کرانه غربی انتفاضه سراسری و خونینی را در اراضی اشغالی شکل می‌دهد
کد خبر: 3907961
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
حسن هانی‌زاده:

الحاق کرانه غربی انتفاضه سراسری و خونینی را در اراضی اشغالی شکل می‌دهد

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه الحاق کرانه غربی به اراضی اشغالی، تبعات سنگین امنیتی برای رژیم صهیونیستی دارد، گفت: طبق اعلام تشکیلات خودگردان در صورت اجرای این طرح، این تشکیلات در کنار جهاد اسلامی و حماس قرار می‌گیرد و مبارزه مسلحانه و انتفاضه واقعی، طولانی و خونینی در اراضی اشغالی تشکیل می‌شود که فقط محدود به غزه نیست و مردم کرانه غربی نیز به آن می‌پیوندند.

حسن هانی‌زاده

حسن هانی‌زاده، کارشناسی مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تبعات و موانع اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه غربی از سوی رژیم صهیونیستی گفت: طرح بنیامین نتانیاهو برای الحاق حدود 30 درصد از کرانه غربی و دره اردن به اراضی اشغالی پیامدهای بسیار خطرناکی برای منطقه و اراضی اشغالی فلسطین دارد. تشکیلات خودگردان که از سال 1993 از زمان امضای قرارداد اسلو تاکنون مذاکرات پیچیده و نفس‌گیری با رژیم صهیونیستی داشته نتوانسته است به اهداف خود برسد و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به دلیل کارشکنی رژیم صهیونیستی و آمریکا به حاشیه رانده شده است و با طرح معامله قرن عملاً هیچ وجود خارجی ندارد.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد:‌ بنابراین تشکیلات خودگردان بارها اعلام کرد اگر نتانیاهو بخواهد با استفاده از زور و قدرت نظامی 30 درصد از کرانه غربی را اشغال و دره اردن را هم به اراضی اشغالی ملحق کند، در کنار جهاد اسلامی و حماس قرار می‌گیرد و این تشکیلات منحل می‌شود و در نتیجه همه مردم فلسطین و نهادهای رسمی و دولتی فلسطین جبهه مشترکی را علیه رژیم صهیونیستی شکل خواهند داد و انتفاضه واقعی، طولانی و خونین در اراضی اشغالی شکل می‌گیرد که این امر تبعات امنیتی سنگینی برای صهیونیست‌ها خواهد داشت.

چراغ سبز ترامپ به صهیونیست‌ها

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: الان یکسری تحرکات از سوی آمریکایی‌ها در حال انجام است تا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از این طرح حمایت کنند که قطعاً این رژیم‌های مرتجع هم این کار را انجام خواهند داد، اما قطعاً این اقدام آن‌ها به افزایش نفرت ملت فلسطین و ملت‌های عربی از رژیم‌های عربی خواهد انجامید.

هانی‌زاده بیان کرد: ترامپ از آنجا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیازمند حمایت لابی صهیونیستی از خود برای پیروزی مجدد است. لذا به رژیم صهیونیستی برای اجرای این طرح خطرناک چراغ سبز نشان داده است. این مسئله موجب می‌شود که خشونت‌ها در منطقه تشدید شود و لذا این طرحی نیست که اجرای آن به آسانی باشد.

درستی تحلیل رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسلیح کرانه غربی

هانی‌زاده درباره تأکید رهبر معظم انقلاب از سال‌های قبل بر تسلیح کرانه باختری و توسعه مقاومت در همه سرزمین‌های فلسطینی در سخنرانی امسال روز قدس و نسبت آن با طرح اخیر رژیم صهیونیستی گفت: تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب در این‌باره بسیار دقیق و مبتنی بر واقعیت‌های سیاسی و میدانی اراضی اشغالی است. اکنون رویکرد طرفداران سازش در فلسطین به این سمت رفته که کرانه غربی نیز باید مسلح شود. در حالی که در گذشته فشارهای اسرائیل بر مردم غزه بود ولی الان برای نخستین بار پس از قرارداد اسلو، مردم کرانه غربی به دنبال تهیه سلاح هستند تا همراه با رزمندگان جهاد اسلامی و حماس در غزه، نبرد سنگینی را علیه صهیونیست‌ها شکل دهند.

وی یادآور شد: به همین دلیل به نظر نمی‌رسد صهیونیست‌ها حتی با الحاق کرانه غربی بتوانند اراده خود را بر ملت فلسطین تحمیل کنند و اتفاقاً مشکلات و آسیب‌های بیشتری متحمل می‌شود؛ به ویژه اینکه حماس با موشک‌های پیشرفته‌ای که در اختیار دارد می‌تواند عمق اراضی اشغالی را هدف بگیرد. با تداوم این وضعیت انتظار می‌رود انتفاضه سوم که عمیق‌تر و شدیدتر از دو انتفاضه قبلی است، امنیت و موجودیت اسرائیل را به شدت به خطر بیندازد.

خیانت اعراب تأثیری بر مقاومت ملت فلسطین ندارد

هانی‌زاده درباره اینکه چرا با اینکه حتی اروپایی‌ها مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کرده‌اند، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حمایت از این طرح وارد عمل شده‌اند، گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان، امارات و بحرین از سال‌های گذشته با یک چرخش در سیاست خارجی رابطه خود را با رژیم صهیونیستی از حالت پنهانی به نیمه‌آشکار و آشکار تغییر داده‌اند و حتی علیه ملت فلسطین هم موضع‌گیری و اقدام می‌کنند. این اقدامات تأثیری در مقاومت و انتفاضه مردم فلسطین نخواهد داشت و مردم فلسطین بی‌توجه به این خیانت‌ها مقاومت خود را در سرتاسر اراضی فلسطینی گسترش خواهند داد.

وی تصریح کرد: اتفاقاً این امر بیش از پیش ماهیت واقعی و ضد اسلامی این رژیم‌های مرتجع را افشا می‌کند و صف‌بندی‌های کشورهای منطقه را در موضوع فلسطین کاملاً شفاف می‌سازد. در وضعیت فعلی این سه کشور حتی درصدد افتتاح سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی در پایتخت‌های خودشان هستند و لذا ملت فلسطین دیگر به هیچ وجه نباید انتظار خاصی از این کشورهای عربی داشته باشد و بیشتر بر نیرو و توان داخلی خود در مسیر مقاومت و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی تکیه کنند و تحت تأثیر تهدیدات یا وعده‌های فریبنده سران عربی برای کنار گذاشتن گزینه مقاومت قرار نگیرند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha