مجلس انقلابی می‌تواند مشکلات خوزستان را برطرف کند
کد خبر: 3908099
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

مجلس انقلابی می‌تواند مشکلات خوزستان را برطرف کند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه فاز دوم اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اولویت امروز استان است، گفت: به غارت بردن سرشاخه‌های آب که باید به آن توجه شود از دیگر مسائل استان است. ما این نگاه را نداریم که نباید از آب استان استفاده شود اما قرار نیست آب استان به جاهای دیگر برود و هزار روستا در استان آب شرب نداشته باشند.

قرار نیست آب استان به جاهای دیگر برود و هزار روستا آب شرب نداشته باشند

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در جلسه هم‌اندیشی فرهنگ و مدیریت جهاد کشاورزی که امروز ۱۱ تیرماه برگزار شد، با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی گفت: اینها درد دل‌های همه ما است و با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی جدید اکثریت انقلابی هستند این مشکلات به دست توانمند مجلس می‌تواند به حداقل برسد.

وی با اشاره به اولویت‌های استان خوزستان در بخش کشاورزی گفت: فاز دوم طرح مقام معظم رهبری اولویت امروز استان ماست. به غارت بردن سرشاخه‌های آب که باید به آن توجه شود از دیگر مسائل استان است. ما این نگاه را نداریم که نباید از آب استان استفاده شود اما قرار نیست آب استان به جاهای دیگر برود و هزار روستا در استان آب شرب نداشته باشند.

موسوی‌فرد ادامه داد: اگر واقعا می‌خواهید کشاورزی احیا شود واسطه‌ها را حذف کنید. مکانیزه کردن توسعه آب بسیار مهم است. کشت محصولات کشاورزی در زمین‌های کانون ریزگرد از مطالبات دیگر استان است و نیازمند آن است که کمیته تخصصی در این زمینه کار کند. مدیریت آب کشاورزی نیز از دیگر اولویت‌های ما در زمینه کشاورزی است. همه امیدها به مجلس شورای اسلامی است.

آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست با بیان اینکه امیدوارم این سفر نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی رهاورد خوبی برای تولیدکنندگان استان داشته باشد، گفت: مشکل خوزستان علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار زیاد آن که می‌تواند کل کشور را تامین کند و ما را در زمینه کشاورزی به خودکفایی برساند مسئله آب است.

وی گفت: آبی که در چند رودخانه پر آب استان جاری است و می‌تواند دو میلیون هکتار مورد نظر مقام معظم رهبری را سیراب کند، تحت عنوان آب شرب به جاهای دیگر انتقال دادند اما می‌دانیم دروغ است و برای فضای سبز و کارخانه‌ها انتقال داده می‌شود. امروز بخشی از نخلستان‌ها در استان نابود شده‌اند. ما اعلام خطر کردیم و گفتیم اگر برنامه غلط وزارت نیرو ادامه پیدا کند امنیت ملی کشور در معرض تهدید است.

حیدری بیان کرد: طرح مقام معظم رهبری مایه امید مردم است که اگر انجام شود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مردم استان فراهم می‌شود ما تحقیق کردیم برنامه‌ وزارت نیرو در آینده، انتقال ۶۰ درصد از آب کارون و 85 درصد از آب کرخه است. مدارک اینها موجود و در شورای امنیت ملی نیز مطرح شده است.

انتهای پیام
captcha