قتل «جرج فلوید» منجر به تغییر پرچم می‌سی‌سی‌پی می‎شود
کد خبر: 3908148
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

قتل «جرج فلوید» منجر به تغییر پرچم می‌سی‌سی‌پی می‎شود

در پی ادامه اعتراضات مردم آمریکا به کشته شدن «جرج فلوید»، سیاهپوست آمریکایی، فرماندار ایالت می‌سی‌سی‌پی طرح تغییر پرچم کنونی ایالت را که حاوی شعار کنفدراسیونی و یادآور تاریخ برده‌داری در این کشور است، امضا کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الکوثر، تغییر پرچم ایالت‌های جنوبی آمریکا پس از وقوع جنگ داخلی آمریکا در دهه 60 قرن نوزدهم، همواره مطرح است و اکنون این مسئله همزمان با کشته شدن جرج فلوید، سیاهپوست آمریکایی در ایالت مینه‌سوتا، بار دیگر در صدر اخبار رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است.

مجلس می‌سی‌سی‌پی بعد از ظهر شنبه با ۸۵ رأی مثبت در برابر ۳۴ رأی منفی اجازه داد تا درباره پرچم تصمیم بگیرند و پس از چند ساعت، سنا هم با ۳۶ رأی موافق در برابر ۱۴ رأی مخالف، تغییر پرچم را مجاز دانست.

فرماندار ایالت می‌سی‌سی‌پی نیز به تازگی طرح تغییر پرچم کنونی ایالت را که حاوی شعار کنفدراسیونی و یادآور تاریخ برده‌داری در این کشور است، امضا کرد.

پرچم کنفدراسیون همواره یادآور برده‌داری و جنگ داخلی در قرن نوزدهم است و شکل‌گیری جریان‌های برترپندارهای سفید در اوایل قرن بیستم، این پرچم را به نمادی از باور به برتری نژادی سفیدپوستان تبدیل کرده است.

انتهای پیام
captcha