گفت‌وگو با واشنگتن؛ نمایش مشروعیت بخشی به حضور آمریکا در عراق
کد خبر: 3908199
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
النجباء اعلام کرد:

گفت‌وگو با واشنگتن؛ نمایش مشروعیت بخشی به حضور آمریکا در عراق

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق تأکید کرد: گفت‌وگوی عراق و آمریکا تنها نمایشی برای مشروعیت بخشیدن به ادامه حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المعلومه»، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش النجباء و سخنگوی این جنبش، روز چهارشنبه، 11 تیرماه، در بیانیه‌ای با انتقاد از گفت‌وگوهای بغداد و واشنگتن گفت: این گفت‌وگوها فقط نمایشی برای قانونی جلوه دادن حضور آمریکایی‌ها در عراق و تلاشی برای دور زدن مصوبه پارلمان عراق در خصوص لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و پایان دادن به مأموریت دروغین ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش است.

الشمری افزود: تلاش رسانه‌ای و تبلیغاتی که آمریکا بهای گزافی در قبال آن می‌پردازد، به هیچ وجه دیدگاه ملت عراق را تغییر نخواهد داد.

وی با بیان اینکه برخی عقیده دارند عراق به حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی نیازمند است، گفت: این درحالی است که خود این نیروهای اشغالگر، خواستار حمایت شدن از سوی نیروهای عراقی در برابر حملات مقاومت هستند. بنابراین کسی که از حمایت خود عاجز است چگونه می‌تواند دیگران را حمایت کند؟

الشمری در پایان اظهار کرد: ما امروز در برابر حمله به گردان‌های حزب الله، احساس می‌کنیم که همگی سربازان این گروه مقاوم، مجاهد و فداکار هستیم و در هر موقعیتی با آنان همراه خواهیم بود تا خروج کامل نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق محقق شود.

انتهای پیام
captcha