جزییات جشنواره تابستانی قرآن و عترت ماهشهر در فضای مجازی
کد خبر: 3908552
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳

جزییات جشنواره تابستانی قرآن و عترت ماهشهر در فضای مجازی

جشنواره تابستانی قرآن و عترت به همت شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر در رشته‌های قرائت، تفسیر، نهج البلاغه و پژوهش و تحقیقات قرآنی ویژه خانواده‌های ساکن شهرستان بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

جزییات جشنواره تابستانی قرآن و عترت شهرستان بندر ماهشهر در فضای مجازی

علی اصغر ارشدی‌فر گاموری، مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره جزئیات جشنواره تابستانی قرآن و عترت گفت: به همت شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر، مسابقات قرآن و عترت در رشته‌های  قرائت، تفسیر، نهج البلاغه و پژوهش و تحقیقات قرآنی ویژه خانواده‌های ساکن شهرستان بندر ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، شهر شهید چمران، شهرک‌‎های شهید رجایی، شهید مدنی، قدس، ولیعصر(عج) و بعثت به مدت دو ماه در کانال پیام رسان ایتا به نشانی Eitaa.com/qoranvaetrat برگزار خواهد شد.

وی در ادامه رشته‌ها را اعلام کرد و شرایط هر یک را چنین توضیح داد: رشته ترتیل خوانی سوره ملک در دو بخش برادران و خواهران و در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد. به این صورت که شرکت کنندگان یک کلیپ تصویری ۲ تا ۳ دقیقه‌ای از قرائت خودشان (بدون سیستم صوتی و افکت تصویری) را برای ما ارسال کنند. کانال قرائت آقایان و بانوان جدا است.

ارشدی‌فر با اعلام اینکه مهلت ارسال کلیپ قرائت ۱۵ تا ۲۵ تیرماه است، گفت: داوران مسابقات آقایان؛ ماندنی دنیاری(وقف و ابتدا)، سید نزار پور موسوی(تجوید) و محمد علی عساکره(صوت و لحن) و داوران مسابقات بانوان سکینه آلبوغبیش (وقف و ابتدا)، خدیجه قنواتی (تجوید) و علیه خزعلی (صوت و لحن) هستند.

مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر ادامه داد: رشته تحقیق نیز ویژه برادران در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و در چهار سبک تقلیدی استاد عبدالباسط (سوره بقره آیات 125 و 126)، استاد مصطفی اسماعیل(سوره حج آیات 23 و 24 ) و (سوره آل عمران آیه 193)، استاد شحات محمد انور (سوره غافر آیات 15 و 16)  برگزار خواهد شد. زمان برگزاری مسابقه 26 تیرماه تا 5 مردادماه است.

وی افزود: مسابقه به صورت ارسال کلیپ تصویری 3 دقیقه‌ای (بدون سیستم صوتی و افکت تصویری) خواهد بود. داوران رشته قرائت را ماندنی دنیاری(وقف و ابتدا)، سید نزار پور موسوی(تجوید) و محمد علی عساکره (صوت و لحن) تشکیل می‌دهند.

ارشدی‌فر با بیان اینکه رشته حفظ قرآن سوره تین ویژه پسران و دختران زیر 6 سال برگزار می‌شود، ادامه داد: زمان برگزاری این  مسابقه 6 تا 15 مردادماه است. این مسابقه نیز به صورت ارسال کلیپ تصویری خواهد بود. سکینه آلبوغبیش(وقف و ابتدا)، خدیجه قنواتی (تجوید) و علیه خزعلی (صوت و لحن) داوران این مسابقه هستند.

مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر گفت: رشته پژوهش و تحقیقات قرآنی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به صورت ارسال مقاله در قالب word و pdf خواهد بود. در رده سنی نوجوانان «اخلاق در سوره مومنون»، در رده سنی جوانان «انفاق از منظر قرآن کریم»  و در رده سنی بزرگسالان «ابعاد فردی و اجتماعی تربیت از منظر قرآن کریم» موضوع پژوهش است. انتخاب منبع مقالات آزاد و به عهده شرکت‌کننده خواهد بود و  مسئول برنامه پژوهش راضیه قاسمی و داوری مقالات بر عهده استاد جعفر بهبهانی اسلامی است.

وی افزود: رشته نهج‌البلاغه با موضوع خطبه‌های 176 تا 180 ویژه برادران و خواهران در دو سطح و رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال از 26 تیر تا 5 شهریور برگزار می‌شود. مباحث مربوط به این رشته از پانزدهم تیرماه در کانال مکتب علوی Eitaa.com/maktabalavi آغاز خواهد شد. 

ارشدی‌فرد اظهار کرد: رشته تفسیر سوره مبارکه ملک ویژه برادران و خواهران، در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و زمان برگزاری مسابقه نهایی 6 تیر تا 15 شهریور است. برنامه‌های تفسیر و معارف قرآنی جشنواره از ابتدای تیرماه در دو کانال زیر در ایتا آغاز شده . روزهای پنج‌شنبه هر هفته چند سوال برای آمادگی حاضران در کانال قرار داده می‌شود.

مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: کانال «هُدیً وَ رَحْمَةً» به نشانی Eitaa.com/hodanvarahmat ویژه رده سنی بالای 16 سال و کانال «يَهْدي إِلَي الرُّشْدِ» به نشانی Eitaa.com/noojavanquran برای رده سنی زیر 16 سال است. مدیر کانال تفسیر حاج عبدالحسین قنبری و کارشناس تفسیر، رقیه درویشی استاد جامعه الزهرا(س) قم است.

ارشدی در پایان خاطرنشان کرد: جوایز نفرات برگزیده مسابقات کمک هزینه رفت و برگشت به مشهد مقدس خواهد بود. علاقه‌مندان جهت عضویت در کانال مسابقات پیامی به شماره  09017841849 در فضای مجازی ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha