بازتاب انتصاب مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3909274
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

بازتاب انتصاب مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی در صفحات معارفی رسانه‌ها

انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بنیاد دعبل خزایی از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از جمله خبرهای پرتکرار صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 17 تیرماه بوده است.

تحلیل صفحات معارفی رسانه ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 17 تیرماه در کنار خبرهای متنوعی که منتشر کرده‌اند، به بازنشر خبر انتصاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بنیاد دعبل خزایی پرداخته‌اند. در ادامه مروری گذرا بر صفحات معارفی رسانه‌ها داریم.‌

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در یکی از خبرهای خود، از پیوستن جامعه قرآنی به پویش «من ماسک می‌زنم» خبر داده و در خبر دیگری، معیارهای نشاط در بیان رهبر انقلاب را تبیین کرده است؛ این خبر با عنوان «بعضی‌ها خیال می‌کنند نشاط یعنی رقاصی» بر روی خروجی قرار گرفته است.

تسنیم همچنین از تولید نرم افزار «موکب مجازی اربعین» خبر داده است. بخش‌های مختلف این نرم‌افزار عبارت از «شبیه‌سازی پیاده‌روی اربعین و مشارکت و همراهی زائران در راهپیمایی مجازی از حرکت از مبادی و آغاز راهپیمایی از مرقد امام علی(ع) تا کربلا، پخش زنده مراسم هیئت استانی، هیئت در عراق، محافل شعر و قرآن و همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها، اطلاع‌رسانی جدیدترین اخبار مربوط به اربعین، معرفی اماکن مذهبی با تصاویر سه بعدی، کتابخانه اربعین، پخش زنده حرم‌های مطهر، پخش زنندۀ مسیر و ...» هستند.

«مسابقه «جداول قرآنی» برای نوجوانان راه‌اندازی شد»، «زمان برگزاری آزمون تخصصی حافظان قرآن اعلام شد/ ۵ درصد رشد در رشته حفظ کل»،‌ «انصاریان: توصیه تربیتی امام علی(ع) برای حفظ زبان از گناه»، «نظر اهل‌بیت درباره فال خوب و بد/کتاب‌هایی که باید آتش زد»، «کارآفرینی در امامزادگان؛ فرصتی برای توسعه کسب وکار افراد کم‌بضاعت»، «نظر قرآن درباره عبارت «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو»»، «خاطرات بانوی جهادگر یزدی از مبارزه با شاه ستمگر تا کرونای منحوس»، «کتاب «شرح زیارتنامه امام عصر(عج) در روز جمعه» منتشر شد»، «مدیرعامل جدید بنیاد دعبل خزاعی منصوب شد» و «عضو اتحادیه جهانی زنان مسلمان: به برکت انقلاب اسلامی، اعتماد به ‌نفس جوانان و زنان برآورده شده است» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم همچنین گفت‌وگویی با «علیرضا ابوالفضلی»، رئیس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب انجام داده و در آن درباره واکنش پاپ اعظم واتیکان به فعالیت‌های این بنیاد صحبت شده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «هرچند کشور ما در عرصه اندیشه با حوزه‌های علمی و پژوهشی جهان در تعامل است، اما اینکه به صورت فرآیند وحدت‌گونه‌ای اتفاق بیفتد، به‌طور چشم‌گیری انجام نشده بود. جالب است در مصاحبه‌ای که با یکی از مجلات دینی فرهنگی مسیحیت خارجی غیر ایرانی داشتم، خبر به پاپ اعظم در واتیکان رسیده بود که بنیادی غیر دولتی در ایران بحث تکریم ادیان و مذاهب رسمی آنان را راه‌اندازی کرده است. این خبر بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت و بیان کرده بود که این نگاه بسیار وحدت‌آمیز بین اسلام و مسیحیت خواهد بود و ای کاش این امر زودتر صورت می‌گرفت».

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی تلاوت ترتیل صفحه ۴۱۳ قرآن کریم شامل آیات ۲۰ تا ۲۸ سوره مبارکه لقمان با صدای مرحوم مصطفی اسماعیل را بارگذاری کرده است و در خبر دیگری از معرفی مدیرعامل جدید بنیاد دعبل خزایی خبر داده است.

فارس همچنین به مناسبت سالروز درگذشت علامه امینی گفت‌وگویی با «حسن رشیدی»، نوحه‌خوان باسابقه تهران در مورد این عالم فرزانه انجام داده است. رشیدی در بخشی از این گفت‌وگو بیان کرده است: «از پسر ارشد علامه به نام رضا امینی شنیدم که می‌گفت: پدرم به کشورهای زیادی سفر کرده و همه روایت‌هایی را که اهل سنت درباره مولا علی(ع) نقل کرده بودند، دیده بود. او ۱۰۰ هزار کتاب را دیده و تورق کرده بود و ۱۰ هزار عنوان از این تعداد را به دقت مطالعه کرده بود. گاهی حین مطالعه آثار، در حالی که گریه می‌کرد، مرا صدا می‌زد و می‌گفت: رضا بیا مظلومیت علی (ع) را ببین».

«حضور چهره‌های سرشناس در جشنواره قرآنی نور امید/ معرفی فینالیست‌ها»، «اشتباهی از اصحاب که منجر به دستگیری امام کاظم(ع) و شهادت ایشان شد» و «موسوی مطلق بر زیارتنامه امام عصر(عج) شرح نوشت» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس تا زمان تهیه این گزارش است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه و تا زمان تهیه این گزارش دو مطلب معارفی بر روی خروجی قرار داده است. یکی از این مطالب به چهارمین کنفرانس ملی اسلام و ارزش‌های متعالی و سخنرانی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این کنفرانس اختصاص یافته است. حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین مختاری» در بخشی از صحبت‌های خود در این کنفرانس با اشاره به اینکه همانند هر جامعه دیگری، جامعه اسلامی نیاز به مدیریت متناسب با شرایط خاص خود را دارد، گفته است: «در جامعه اسلامی ارزش‌های الهی، دینی و اخلاقی اسلام مورد توجه بوده و در رویه‌های رسمی و غیررسمی مدنظر قرار می‌گیرد. رویکرد اسلامی به مدیریت، با اخلاق، رفتار و ارزش‌های اسلامی آمیخته بوده و این ارزش‌ها، مدیریت اسلامی را تحت تأثیر قرار می دهد؛ بنابراین اگر ارزش‌های اسلامی شناخته نشوند و یا شناخت درستی از این ارزش‌ها صورت نگیرد، نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی جهت اداره جامعه و یا سلامت سازمان‌ها ارائه نمود. لذا جامعه اسلامی نیاز به‌نوعی از مدیریت دارد که با ارزش‌های الهی، دینی و مبانی اخلاقی آن پیوستگی داشته و آرمان های اسلامی را سرلوحه امور قرار دهد».

این خبرگزاری در خبر دیگری از عرضه رایگان 2500 کتاب حج و زیارت در تلفن همراه خبر داده است. این کتاب‌ها با فرمت واحد و امکان جست‌وجوی پیشرفته، امکان ذخیره‌سازی و تفکیک کتاب و مقاله در اختیار پژوهشگران و زائران قرار گرفته و قابلیت نصب بر تلفن همراه را دارد.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبری به موضوع انتصاب اعضای هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی پرداخته است. بنیاد دعبل به عنوان اولین و تنها موسسه رسمی ارائه خدمات بیمه‌ای و تأمین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل بیت در سطح کشور است. بیش از ۵۰ هزار مداح در سطح کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر شرایط بیمه شدن را دارند.

ایرنا همچنین در گفت‌وگویی با معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر از فعالیت 400 گروه جهادی در بحث معروف و منکر خبر داده است. میرزایی در بخشی از این گفت‌وگو با بیان اینکه در طول ۲۵ سال گذشته دو آسیب جدی در ستاد وجود داشته، اظهار کرده است: «اولین آسیب این بود که می‌خواستیم خودمان امر به معروف کنیم و لذا مردم از ما متوقع شدند که چرا با فلان فساد برخورد نمی‌کنید، در حالی که مقابله با بسیاری از این مفاسد به عهده نیروی انتظامی و پلیس است. برخی نیز از منکرات گزارش می‌دهند و انتظار دارند ما هر گزارشی را پیگیری کرده و با آن برخورد کنیم».

مهر

خبرگزاری مهر تنها مطلب منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی را به یادداشتی در مورد قواعد اندیشه قرآنی اختصاص داده است. در این یادداشت که هفتمین شماره از یک سلسله یادداشت است و به قلم «مصطفی عباسی‌مقدم»، استاد علوم قرآن دانشگاه کاشان نگارش یافته، می‌خوانیم: «در پیوند پرسش و اندیشه تردیدی نیست، اما پرسش‌ها دو گونه‌اند: گاهی پرسش ناشی از بی‌حالی، سکون و بی‌تحرکی است و گاهی برای راهیابی و حرکت بیشتر. اولی عامل توقف است و دومی عامل پیشرفت. اولی اندیشه سوز است و دومی اندیشه‌ساز. اگر در متن دین به پرسیدن توصیه شده که: «فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، منظورش پرسیدنی است که زمینه‌ساز دانش‌افزایی و اندیشه‌ورزی و خودسازی باشد نه بهانه‌ای برای نیاندیشیدن. چنان که در تعلیم و تربیت، بر تقویت این نوع پرسشگری پافشاری می‌شود تا شاگرد با جوششی درون‌زا و کوششی پیوسته، در فرآیند خودشکوفایی، خود به دنبال پاسخ برود و مسیر اندیشه و تولید ایده و راه حل را بیاموزد و تجربه نماید».

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در یکی از خبرهای منتشر شده خود به اجباری شدن استفاده از ماسک در بارگاه امامزادگان اشاره کرده و مطلب معارفی دیگر خود را به انتشار حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره دو ویژگی کمیاب در آخر الزمان اختصاص داده است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب در صفحه دین از برگزاری مراسم گرامیداشت حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدهادی خسروشاهی» خبر داده است. این مراسم روز 18 تیرماه به صورت وبیناری برگزار می‌شود.

این خبرگزاری در مطلب دیگری به معرفی کتاب «خدا کافیست» پرداخته است. این کتاب به قلم «کارون مطلبی» منتشر شده و عناوینی مانند «شاد باش و آسوده خدا کافیست»، «به خدایت ایمان بیاور که او به تو ایمان کامل دارد»، «فقط به خدایت امید داشته باش و از او بترس و به او توکل کن»، «خودت را با او هماهنگ کن»، «او بزرگ و مقتدر است، کوچک مپندارش»، «با خدا باش و یادش کن که با تو باشد و یادت کند»، «خداوند صبور است، در اطاعتش و با او بودن صبور باش»، «او بسیار دوستت می دارد، دوستش بدار، او عاشق توست، عاشقش باش»، «با اطمینان با خدایت معامله کن»، «بگذار خدا جای تو اندیشه کند»، «این قانون را بخوان و بدان که در زندگی فقط خدا مهم است و حقیقت و مابقی امتحان است و نشانه»، «گوش به ندای قلبت باش و خدا را در سکوت درونت جستجو کن» و «همیشه شاکر و سپاسگزار خدایت باش»، از جمله موضوعات این کتاب است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان با انتشار دو مطلب به‌روزسانی شده است. در یکی از این مطالب از انتصاب رئیس ستاد انتخابات چهارمین دوره کانون مداحان کشور خبر داده شده است. بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین «مجید باباخانی» طی حکمی از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شده است.

خبر دیگر این خبرگزاری به انتصاب مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی اختصاص یافته است. در این احکام، «سعید غضنفری» به عنوان مدیر عامل و «مهدی کشاورز»، حجت‌الاسلام «داوود صالحی» و «حسین لولاچیان» به عنوان اعضاء هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی منصوب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha