آماده‌سازی سازوکار آموزش مجازی قرآن در خوزستان / شناسایی نخبگان نوجوان
کد خبر: 3909427
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

آماده‌سازی سازوکار آموزش مجازی قرآن در خوزستان / شناسایی نخبگان نوجوان

آماده‌سازی سازوکار آموزش مجازی قرآن برای علاقه‌مندان، انعقاد تفاهم‌نامه حمایت خانه‌های قرآنی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برگزاری دوره جدید آموزش تخصصی استعدادهای قرآنی و برگزاری پازدهمین آزمون حفاظ از جمله برنامه‌های کنونی اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان هستند.

فدیعیمی

حجت‌الاسلام علی فدیعمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برنامه‌های این اداره با بیان اینکه پیگیر فراهم کردن سازوکار آموزش مجازی قرآن کریم هستیم، گفت: در نظر داریم آموزش مجازی را در مرحله اول با روخوانی و روانخوانی قرآن کریم شروع کنیم، جلساتی را بارگذاری کنیم و افرادی که علاقه‌مند هستند، این دوره را به همراه آزمون بگذرانند و در نهایت مدرک دوره را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این دوره‌های مجازی برای کسانی که شرایط حضور فیزیکی در کلاس‌های آموزش قرآن را ندارند فراهم شده است. همچنین در این روزها که کرونا مانع حضور افراد در کلاس‌ها می‌شود، این دوره‌ها فرصت خوبی است تا افراد در منزل یا محل کار خود از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند. در برخی موارد نیز از دارالقرآن انتظار اعزام مربی قرآن و برگزاری دوره آموزشی در جاهای مختلف وجود دارد، این دوره‌ها می‌توانند کمک خوبی در امر آموزش قرآن باشد.

فدیعمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم جلسات آموزش مجازی، کاری متفاوت و جذاب باشد، ادامه داد: در حال شناسایی استادانی هستیم که بتوانند کلاس‌های جذاب، در مدت زمان کم و با بهره‌وری بالا برگزار کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت کشور با دارالقران کریم خبر داد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه خانه‌های قرآن در شهرها توسط شهرداری‌ها و در روستاها توسط دهیاری ها مورد حمایت قرار می‌گیرند. طبیعتا در صورت حمایت، ما با قدرت بیشتری می‌توانیم در بخش نرم‌افزاری و آموزش در خانه‌های قرآن کار کنیم و آنها هم حمایت می‌کنند و اگر جایی نیرو برای خانه قرآن نبود، خود دهیار می‌تواند وارد عمل شود و به عنوان مسئول خانه قرآنی، پیگیری آموزش و ترویج فرهنگ قرآن را عهده‌دار شود. این دستورالعمل به شهرستان‌ها ابلاغ شده و شهرستان‌ها در حال رایزنی با شهرداری‌ها و دهیاری ها هستند.

وی همچنین از برگزاری دوره استعدادهای قرآنی استان خبر داد و گفت: نوجوانان و جوانانی که علاقه‌مند به قرآن هستند توسط شهرستان‌ها به ما معرفی می‌شوند، برای آنها دوره‌های تخصصی مجازی و حضوری تدارک دیده می‌شود و از بین آنها نخبگان قرآنی آینده استان شناسایی می‌شوند. پیش بینی می‌کنیم در این دوره بیش از ۶۰ نفر شناسایی و مورد حمایت آموزشی قرار بگیرند تا استعدادهای قرآنی استان ما در آینده باشند. در حال حاضر، نوجوانان علاقه‌مند فایل‌های صوتی تلاوت‌ خود برای ما ارسال می‌کنند تا  بعد از داوری و انتخاب بتوانیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

فدیعمی با اشاره به دوره گذشته استعدادهای قرآنی در استان گفت: ثمره برگزاری این دوره شناسایی و آموزش تخصصی 11 نوجوان نخبه قرآنی استان است. 

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین از برگزاری پانزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در تاریخ 27 تیر خبر داد و گفت: این آزمون در دو حوزه اهواز و شوش برگزار می‌شود و مؤسسه قرآنی نسیم رضوان مجری برگزاری این آزمون خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha