مؤسسات قرآنی آسیب‌دیده از کرونا در سامانه «کارا» ثبت‌نام کنند
کد خبر: 3909862
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

مؤسسات قرآنی آسیب‌دیده از کرونا در سامانه «کارا» ثبت‌نام کنند

مراکز و مؤسسات وابسته به وزارت ارشاد از جمله مؤسسات قرآنی تا پایان تیر فرصت دارند با مراجعه به سامانه «کارا» به‌منظور جبران آسیب‌های ناشی از کرونا به مؤسسات خود اقدام کنند.

مؤسسات قرآنی آسیب دیده از کرونا در سامانه «کارا» ثبت‌نام کنند

حسین لازم‌سعیدی، مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن معرفی «سامانه کارا» به مؤسسات قرآنی آسیب‌دیده از کرونا، گفت: در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با هدف پیشتیبانی از کسب و کارهای آسیب‌دیده به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان ثبت‌نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه «کارا» فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: مراکز و مؤسسات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده به‌منظور جبران آسیب‌های ناشی از کرونا بهره‌مند شوند؛ بنابراین مدیران مؤسسات قرآنی نیز می‌توانند با نام‌نویسی در این سامانه برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا به مؤسسات خود اقدام کنند.

لازم‌سعیدی اظهار کرد: مدیران مؤسسات می‌توانند به این سامانه به نشانی kara.mcls.giv.ir مراجعه و از طریق بخش مربوط به تسهیلات کرونا برای دریافت آن ثبت‌نام کنند. شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات در این سامانه موجود است. در اساس‌نامه تسهیلات کرونایی، 14 فعالیت که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده‌اند، عنوان شده‌اند که مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در شمار آن‌ها هستند. 

مدیر کارگروه قرآن و عترت ارشاد خوزستان بیان کرد: مطابق اطلاعیه دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرصت ثبت تقاضای کسب و کارهای دارای کد بیمه و کارگاه برای دریافت تسهیلات تا پایان تیرماه است. صاحبان کسب و کارهای فرهنگی فاقد کد بیمه و کارگاه تأمین اجتماعی نیز  از 16 تیر امکان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات کرونایی را در سامانه «کارا» پیدا کرده‌اند. 

انتهای پیام
captcha