آغاز ضبط استودیویی تلاوت قاسم مقدمی / کیفیت مطلوب ترتیل و بهره‌مندی نسل‌های آینده
کد خبر: 3912505
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

آغاز ضبط استودیویی تلاوت قاسم مقدمی / کیفیت مطلوب ترتیل و بهره‌مندی نسل‌های آینده

مهدی دغاغله بیان کرد: ضبط استودیویی تلاوت‌های قاسم مقدمی ارتباطی به اول شدن در مسابقات بین‌المللی ندارد؛ بلکه با توجه به کیفیت اجرا در ترتیل و به دلیل اینکه ترتیل‌های خوب و مطلوبی از وی تاکنون پخش شده به ایشان پیشنهاد داده شد که تلاوت کل قرآن کریم با صدای او ضبط شود.

حاج مهدی

به گزارش ایکنا از خوزستان، ضبط استودیویی تلاوت ترتیل قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشور و استان از امروز 4 مردادماه در صداوسیمای مرکز خوزستان آغاز شد. این مراسم با حضور سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان، مسلم رحیمی، رئیس صداوسیمای مرکز خوزستان و مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآن کریم همراه بود. 

این تلاوت‌ها با صدای قاسم مقدمی و نظارت مهدی دغاغله برای پخش رادیویی و تلویزیونی ضبط می‌شوند.

مهدی دغاغله، مشاور قرآنی رئیس صداوسیمای مرکز خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در این‌باره، اظهار کرد: صدابرداری رسمی ترتیل قرآن کریم از یک قاری اتفاق بسیار خوب و مبارکی است که برای هر کسی رخ نمی‌دهد. 

وی گفت: ضبط ترتیل‌خوانی یک قاری با مجوز شورای عالی قرآن، برای نگهداری و استفاده طولانی‌مدت نسل‌های آینده در آرشیو صدا و سیما، استفاده از آن برای پخش در ماه رمضان و یا بهره‌مندی در بسته‌های آموزشی بسیار خوب و مطلوب است.

دغاغله بیان کرد: ضبط تلاوت آقای مقدمی ارتباطی به اول شدن در مسابقات بین‌المللی ندارد؛ بلکه با توجه به کیفیت اجرا در ترتیل و به دلیل اینکه ترتیل‌های خوب و مطلوبی از وی تاکنون پخش شده به ایشان پیشنهاد داده شد که تلاوت کل قرآن کریم با صدای او ضبط شود. 

نماینده شورای عالی قرآن در خوزستان ادامه داد: در این فرآیند باید یکی از استادان در هنگام ضبط تلاوت حضور داشته باشد تا ایراداتی که پیش می‌آید را تذکر داده و اصلاح کند. پس از اینکه تلاوت‌ها در مرکز خوزستان ضبط شدند برای تأیید نهایی به شورای عالی قرآن فرستاده می‌شوند و پس از آن آماده ضبط خواهند شد. 

وی گفت: به نظر می‌رسد باید 3 تا 4 ماه برای ضبط کل قرآن کریم با صدای قاسم مقدمی وقت بگذاریم. 

انتهای پیام
captcha