پذیرش دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز در سه مقطع تحصیلی
کد خبر: 3914353
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

پذیرش دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز در سه مقطع تحصیلی

دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز در سه مقطع تحصیلی برای سال تحصیلی جدید از میان علاقه‌مندان به تحصیل، دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش دانشگاه امیرالمؤمنین در سه مقطع تحصیلی

ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز در سه مقطع تحصیلی برای سال تحصیلی جدید از میان علاقه‌مندان به تحصیل، دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران همواره در معرض تهاجمات گسترده معاندین و دشمنان مکتب اهل‌بیت(ع) قرار دارد، افزود: در همین راستا دانشگاه امیرالمؤمنین با اقدامات آیت‌الله موسوی جزايری پس از دریافت مجوز قطعی وزارت علوم در سال 87 تأسیس شد تا زمینه مناسبی برای تحصیل طالبان علم در معارف اهل بیت(ع) پدید آورد.

سودانی با اشاره به اینکه دانشگاه در سه مقطع کارشناسی در رشته‌های فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآن و حديث، علوم تربيتی، اقتصاد، تاريخ اسلام، فلسفه و كلام اسلامی، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های فقه و مبانی حقوق اسلامی، كلام شيعه، علوم قرآن و حديث، زبان و ادبيات عرب و دکترا در رشته‌های كلام شيعه، فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشجو می‌پذیرد، گفت: دانشگاه پس از آنکه سرفصل رشته کلام شیعه به تصویب رسید، به پذیرش دانشجو در این رشته پرداخت و هم‌اکنون هر سال در مقطع تحصیلی دکترا در رشته امامت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز بیان اینکه دانشگاه برای مقطع دکترا در سال تحصیلی 1400-1399 در دو رشته کلام شیعه و فقه و مبانی حقوق اسلامی بدون آزمون از بین نخبگان علمی و استعدادهای درخشان دانشجو می‌پذیرد، گفت: دانشگاه ده درصد بالاتر از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی ـ پژوهشی دوره روزانه دکترای تخصصی خود را از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل و مورد تایید وزارت علوم (دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا پایان شهریورماه 99 دانش آموخته شوند) به‌صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی مقطع دکترا گذشته باشد، خاطرنشان کرد: پذیرش افراد مشمول در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است و مدارک مورد نیاز حداکثر تا دهم شهریورماه سال جاری به آدرس info@amiralmoemenin.ac.ir ارسال شوند.

سودانی با بیان اینکه پذیرش دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی، کلام شیعه و علوم قرآن و حدیث صورت می‌گیرد، افزود: ظرفیت پذیرش در هر کدام از رشته‌ها، دو نفر است و اسکن مدارک مورد نیاز تا دهم شهریورماه جاری به آدرس info@amiralmoemenin.ac.ir ارسال شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه در مقطع کارشناسی نیز برای سال تحصیلی جدید پذیرش خواهد داشت، گفت: پذیرش در رشته‌های فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی، اقتصاد، تاریخ اسلام، فلسفه و کلام اسلامی مقطع کارشناسی تا 2 شهریورماه ادامه خواهد داشت و ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش امکان‌پذیر است. همچنین دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی از تسهیلات ویژه برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از شرایط و زمان ثبت‌نام به سامانه دانشگاه به نشانی www.amiralmoemenin.ac.ir مراجعه کنند.

گفتنی است، آیات موسوی جزایری و حیدری، ماندنی مواساتیان، علی مطوری، ناصر سودانی و حجج‌الاسلام جلال جابریان اصل، پیمان علی نژاد و عبدالباری جوانمردزاده، هیأت مؤسس دانشگاه امیرالمؤمنین هستند.

انتهای پیام
captcha